Una carta a favor del debat i un despropòsit lingüístic

Els qui no vau llegir el correu-e massiu de què us parlava l’altre dia, ja podeu llegir la carta íntegra al Butlletí del Deganat. Insisteixo: sempre és pertinent i oportú obrir un espai de debat i de diàleg sobre temes ben concrets (no sobre les vaguetats que proposen) ¡, per tant, endavant amb la iniciativa, que penso que hauria d’implicar tots els sectors socials afectats (secundària, Comissionat d’Universitats). Altrament, correm el risc de fer un debat estèril i allunyat de la realitat (sí, hi ha vida i una de ben real més enllà de la vida universitària).

Ara, un cop més, tornem a la qüestió ja una mica antiga de les maneres de fer les coses: el què és bàsic, però no legitima qualsevol com. I és que el text és absolutament indigne d’un professor universitari (ja el tinc guardat per analitzar-lo a la classe d’Expressió Escrita). ¿Com es pot fer públic un escrit farcit d’errades tipogràfiques i ortogràfiques, d’incoherències i solecismes? ¿És aquesta la mena de pedagogia que ens recorden, tot pontificant, que hem de fer entre els nostres estudiants: fer les coses de qualsevol manera i maltractar la llengua?

L'adreça electrònica no es publicarà.