Un altre vegada a la cua d’Europa

El portal de notícies 3cat24.cat ens explica que

El comissari de Multilingüisme de la Unió Europea, Leonard Orban, assegura que Espanya se situa “a la cua” d’Europa en el rànquing de capacitat lingüística com a conseqüència “no només del sistema educatiu”, sinó també del doblatge de les pel·lícules estrangeres.

Cap sorpresa, oi? Només cal veure la ignorància d’idiomes de la majoria dels nostres universitaris i el nivell dels erasmus de Txèquia o Polònia (no parlo dels escandinaus ni dels holandesos). Si alguns alumnes d’Erasmus escriuen millor el català que els indígenes, què hem d’esperar en el domini de l’anglès o el francès? És un tema preocupant, però que va lligat a un altre fet: una gran part dels nostres universitaris no té cap intenció ni ganes de sortir fora. Idiomes i mobilitat: dos problemes que cal resoldre plegats.

L'adreça electrònica no es publicarà.