Si avui és dijous, avui toca vaga

Dijous vinent farem l’enèsima vaga d’universitats, que, com ja podem avançar, serà multitudinària i un èxit, novament. Divendres tornarem a la feina amb un dia menys de sou (llevat que sigueu alliberats sindicals i dijous feu de piquets informatius) i amb els mateixos problemes que el dia anterior. No es pot demanar més a la multitudinària assemblea caputxina, que en nom de tots nosaltres va convocar una nova vaga, formalitzada pels de sempre (CGT i COS). No calia organitzar aquesta collonada per acabar fent el de sempre i amb els de sempre, que tenen tot el dret de món a convocar vaga cada dijous si volen i una d’indefinida, si convé, que de motius no ens en falten. Ara bé, que es deixin estar de plataformes i d’assemblees manipulades (la PUDUP aviat caducarà: ressuscitaran l’assemblea fantasma? En faran una de nova?) i vagin donant la cara, que ens els escoltarem i si ens convencen, els secundarem.

A més, a veure si som més imaginatius, que ja fa anys que repeteixo que les nostres vagues no serveixen per a res, llevat de donar ocasió a quatre gats perquè tombin contenidors o tallin els FGC. Per si encara no s’han adonat: som els últims micos de la funció pública i els més prescindibles de tot el sistema públic per al 90% de la societat. Feu la prova i pregunteu-ho a la gent. Demaneu-los que ens col·loquin en la llista de vaguistes torracollons al costat de conductors d’autobusos, maquinistes de Renfe, controladors aeris, personal d’Iberia, mestres de primària, metges, taxistes, etc. On som a la llista? Si som tan importants com alguns es pensen que som, per què no es decreten serveis mínims? Bob Dylan va dir que The times, they are a changin’, però també va veure després que Things have changed i no pas com s’ho havia imaginat. Ja no som al maig del 68 i les primaveres àrabs donen el poder a islamistes retrògrads, de manera democràtica, per a més inri. Sisplau, pensem alternatives i no cremem la gent jugant a fer revolucions.

2 pensaments a “Si avui és dijous, avui toca vaga

1. Retroenllaç: Blog d’en Xavier Villalba » Èxit espaterrant

2. Retroenllaç: Blog d’en Xavier Villalba » Dijous gras, vaga contra les vaques magres

L'adreça electrònica no es publicarà.