Sant tornem-hi amb els correus massius

Passades les vacances, tothom sembla tornar amb les piles carregades i els pesats dels correus massius de la CGT et alii hi tornen. Ja tenim als primers muntant-se una pel·lícula sobre la memòria històrica i el mural dels xaiets i enviant el corresponent correu nedant i guardant la roba: insinuant sense acusar (perquè no hi ha res de què acusar!). La resposta al blog del Deganat.
L’altre correu (que si l’ha redactat un professor universitari, ja cal que passi el nivell C a tota pressa), demana:

Un debat que hauria de ser preparat per una comissi√≥ organitzadora de quatre membres, dos a proposta del deganat i els altres dos del col‚ÄĘlectiu de professors que donen suport a aquesta iniciativa. La comissi√≥ ser√† o designar√† la Mesa que presidir√† el debat. Aquest es realitzar√† per mitj√† de pon√®ncies i al final s‚Äôelaborar√† un document de conclusions. El temes a debat serien:
1. Universitat i societat: pol√≠tiques p√ļbliques, relacions amb els mercats (laborals i de bens) i amb els agents socials
2. Condicions necessitats i costos per la potenciaci√≥ de la Universitat p√ļblica en el actual proc√©s de reforma de l‚Äôensenyament superior a tota Europa.

Deixeu-me fer la gràcia que no sé per què hem de debatre sobre el mercat de xais (veieu què us deia del nivell C?).
Conyes a banda, una iniciativa interessant, per√≤ limitadora. On queden les crides a la participaci√≥ de tota la societat? Per qu√® la universitat i no la secund√†ria tamb√©? Que no eren aspectes inseparables que calia discutir abans d’aplicar l’EEES? Per qu√® no participen en l’organitzaci√≥ els estudiants, que s√≥n al capdavall els principals afectats?
No hi ha manera, mira que, segons ells, porten anys lluitant activament contra el desastre que √©s l’EEES i encara no s√≥n capa√ßos ni d’articular una proposta de debat amb cara i ulls, perqu√® si us fixeu, amb altres mots, el punt 1 √©s ‘mercantilitzaci√≥/privatitzaci√≥ de la universitat’ i el punt 2, ‘finan√ßament de la universitat’.
Ho fan tard, corrents i malament, com l’aplicaci√≥ de l’EEES (quina ironia)! La sospita (terrible) √©s que el problema no √©s l’EEES sin√≥ la nostra universitat i els seus llogaters (vitalicis).

4 pensaments a “Sant tornem-hi amb els correus massius

1. Amb lo f√†cil que √©s posar-se medalles no hauria de sorprendre a ning√ļ… aquests comentaris ja sabem que van en un √ļs de t√≤pics pat√®tics a falta d’argumentacions reals.

2. J√ļlia,
    Jo ja comen√ßo a tenir una edat (aviat far√© els quaranta), per√≤ no s√≥c un veter√† nost√†lgic dels anys daurats de la UAB, com els dos magn√≠fics redactors del ‘manifest’ de debat (la cosa de la CGT no arriba ni a acudit). Per tant, s√≥c molt esc√®ptic i, com tu, penso que tot va en la l√≠nia dels t√≤pics que tu dius i no en la pregunta de fons: si el m√≥n ha canviat tant (a fi de b√© i a pitjor, segons) en els √ļltims trenta anys, no ho ha de fer la universitat per continuar servint la societat? No ho han de fer els temaris, els plans docents i la manera d’ensenyar? El discurs √©s m√©s aviat, nosaltres fa trenta o quaranta anys que ho fem de conya i si la societat no va per aquesta l√≠nia, ja s’ho far√† la societat. √Čs com voler ignorar que els estudiants que tenim tenen una formaci√≥ diferent (possiblement pitjor) que la dels de fa vint o trenta anys. La universitat immutable al servei de la societat ut√≤pica.

Ara, aix√≤ no es discutir√†, sin√≥ que tornarem al t√≤pic d’ensenyar a pensar de manera cr√≠tica (i.e. materialisme dial√®ctic), com si f√≥ssim S√≤crates i els seus deixebles, asseguts sota una figuera. Evidentment, aix√≤, nom√©s per als de lletres, que els metges i inform√†tics s√≠ que conv√© que tinguin coneixements te√≤rics i aplicats i pr√†ctiques en hospitals/empreses, si no, malament rai.

Bé, prometo que aquest curs no em faran sortir de polleguera!

3. Desitjo de tot cor que no ho aconsegueixin, si va b√© fem un caf√© un dia i parlem de tot plegat, que ser√† for√ßa divertit sempre i quan hi hagi lloc a l’agenda.

I s√≠, cal fer pensar de manera cr√≠tica a la meva generaci√≥, que nom√©s cal veure com pugem molts… i el que ens falta per arribar al nivell de maduresa dels que estudiaven fa anys ja.

4. J√ļlia,
    D√©u n’hi do si en sou de cr√≠tics els no adoctrinats! Ara, a mi, el que em preocupa √©s que els ‘ben educats’ en el materialisme dial√®ctic pels progres universitaris durant els √ļltims 30 anys ens estan deixant el pa√≠s fet un nyap. Jo m’ho faria mirar i pensaria de canviar el m√®tode.

L'adreça electrònica no es publicarà.