Reunió de la Coordinadora d’Estudis de Filologia Catalana

El dimecres 28 d’octubre es va reunir a Lleida la Coordinadora d’Estudis de Filologia Catalana i va fer pública la següent nota, que reprodueixo:

El passat 28 d’octubre de 2009 es va reunir a la Universitat de Lleida la Coordinadora d’Estudis de Filologia Catalana, integrada per representants de la Universitat d’Alacant, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de València i la Universitat de Lleida ―no hi van poder assistir els representants de la Universitat de Girona i de la Universitat de les Illes Balears. A la reunió es va valorar molt positivament l’augment generalitzat d’estudiants de primer curs que s’ha produït en el conjunt d’universitats que imparteixen estudis de Filologia Catalana (en les diferents denominacions que reben aquests estudis: Filologia Catalana, Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Catalans i Occitans). Tot i això, els assistents a la reunió van exposar la importància de seguir treballant de forma unitària per tal d’aconseguir una major promoció dels estudis. Després de valorar els canvis que han tingut lloc amb la posada en funcionament dels nous graus i dels màsters, i després d’analitzar altres temes relacionats amb la professió, es van prendre els següents acords:
• Elaborar una enquesta adreçada als estudiants de primer any dels nous títols de grau a fi d’avaluar la seva percepció sobre els estudis que han començat a cursar.
• Organitzar una jornada sectorial adreçada als estudiants de totes les universitats que formen part de la Coordinadora per analitzar les seves sortides en l’àmbit de la professionalització i de la recerca.
• Concertar una entrevista amb l’actual Comissionat per a Universitats i Recerca per exposar-li la preocupació del professorat sobre temes com ara la poca presència del català al nou màster obligatori d’ensenyament secundari, la necessitat d’incrementar la competència en llengua catalana per part del professorat d’institut i dels mestres; la promoció dels estudis filològics catalans per atendre la demanada de professors de català que hi haurà dins de pocs anys a causa de la jubilació dels actuals, entre d’altres qüestions.
• Realitzar accions per aconseguir que les publicacions de l’àmbit de la filologia catalana rebin la deguda consideració científica per part dels organismes avaluadors de la recerca, tant a nivell català com estatal.

Lleida, 29 d’octubre de 2009

L'adreça electrònica no es publicarà.