Perles de la retòrica argumentativa: material per a ús docent

No me n’he pogut estar, ho admeto. Aquí teniu algunes perles del magnífic document de conclusions del debat (?) sobre la universitat i la societat que va tenir lloc al desembre del 2009 a la nostra facultat.

La docència i la investigació han de atenir-se a criteris d’interès públic no al mercat, ni tampoc als interessos corporatiu interns de la Universitat, que tampoc podem no considerar.

Perfecta per a les classes de lògica i de semàntica, especialment quan s’hagi d’explicar l’abast dels quantificadors.

Els estudis universitaris han de ser considerats com l’etapa formativa del futur treballador que en seran els seus graduats.

Ideal com a exemple de pleonasme i de relacions anafòriques confuses.

La diferència clau entre l’esfera del que és públic i l’esfera del que és privat, és que la primera no contempla exclusions, mentre que la segona per definició és parcial, excloent allò que no és propi de la seva singularitat.

Adequat per a un exercici de definició de conceptes complexos.

Com ha posat de manifest la declaració de la Universitat Complutense de Madrid sense recursos addicionals no és possible el nou model; que se’ns parla de cost cero s’està parlant de cost públic cero, se’ns amaga el sentit darrer de la fórmula, per bé que en ella no hi ha ni imprevisió, ni frau en la voluntat de portar a terme la reforma, però si una mitja veritat per no assumir públicament las conseqüències real del cost cero, la reforma de fer-se, i ja està en marxa, serà finançada i si no és pel pressupost públic ho serè pel interès privat; en aquest darrer cas no només serà finançada, també serà orientada en el seu benefici, en el seu màxim benefici que és la regla d’or que regeix l’actual sistema de mercat.

Un autèntic repte per a una classe de puntuació!

En resum, un material de gran utilitat per a la docència, encara que sigui de manera involuntària.

L'adreça electrònica no es publicarà.