Monty Python a la universitat

Brian’s Life és una de les pel·lícules més hilarants (i blasfemes) de tots els temps. Deveu recordar que els Monty Python hi dediquen una bona part del metratge a glossar les faccions de la lluita per alliberar Judea dels romans (inspirades en les famoses escissions trotskistes):

• The People’s Front of Judea
  • the Judean People’s Front
  • the Judean Popular People’s Front
  • the Campaign for a Free Galilee
  • the Popular Front of Judea
  • Només com a comparació, aquí teniu alguns casos reals i pròxims:

• Plataforma Universitat per a Tothom
  • Plataforma Mobilitzadora en Defensa de la Universitat Pública (PMDUP)
  • Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP)
  • Plataforma per la Universitat Pública (PUP)
  • Assemblea PAS i PDI
  • Assemblea PDI-PAS de les Universitats Públiques Catalanes)
  • Que algú en faci una entrada a la Viquipèdia!

2 pensaments a “Monty Python a la universitat

1. Molt bona aquesta,
      Llàstima que la majoria del jovent d’avui dia no tinguin aquests referents del Monty Phyton. Dubto que sàpiguen qui són perquè ara amb tant “Crepúsculo”, “Luna nueva” i ximpleries d’aquestes. Per cert, encara recordo una escena en què un d’aquests grups comencen a discutir les raons per les quals lluitar contra els romans i al final troben que tampoc ho han fet malament (que si els han fet el clavegueram, l’aqüeducte, etc.

Saltuacions

2. Sí, sí, la llista inclou el vi, les carreteres i la pau! Tens raó, però, que no sabrien interpretar els referents (un company de literatura medieval està desesperat perquè els ha d’explicar a classe qui era Jesús i per què era tan ‘famós’ a la literatura de l’època).
      És una llàstima que als videofòrums alternatius es dediquin a passar-hi pel·lícules del Ken Loach i documentals sobre la revolució cubana…

L'adreça electrònica no es publicarà.