La UAB desenvolupa un pa sense gluten

Una bona not√≠cia per als cel√≠acs (persones amb intoler√†ncia al gluten)! Els investigadors del Centre Especial de Recerca Planta de Tecnologia dels Aliments (CERPTA) de la UAB han desenvolupat un pa sense gluten (es dir√† Celipan) de molt bona qualitat que es comercialitzar√† a trav√©s d’una empresa spin-off: Felnuti S.L.

8 pensaments a “La UAB desenvolupa un pa sense gluten

1. Gràcies! Ara cal veure el preu i la distribució.

2. Jo el vull provar. Hi ha molts aliments sense gluten que estan m√©s bons que els “normals”. Ll√†stima que siguin tan cars incl√≤s per qui els necessiten.

3. J√ļlia,
    El cert és que estan millorant molt el gust i sobretot la textura, que és la cosa més difícil, perquè cal substituir les propietats aglutinants del gluten.
    √Čs una ll√†stima que no vaig poder anar a la presentaci√≥ i al tast! Esperarem a la comercialitzaci√≥!

4. Voldria comentar la possibilitat de venda directa pel personal de la UAB.
    D’una banda els cel√≠acs ens trobem amb el “peregrinatge” de la compra, ja que no tenim tota la varietat o marques en un supermercat, i hem d’anar a varis llocs. D’altra banda, els preus que paguem sempre s√≥n molt m√©s elevats per productes b√†sics, com el p√†.
    Per tant, estaria molt bé poder comprar directament al fabricant.

Tanmateix, aquest p√† hauria d’estar als restaurants de la nostra Universitat, ja que actualment no hi ha cap tipus de men√ļs per cel√≠acs, ni la possibilitat de comprar ni un entrep√†.

5. Montse,
    Sí, el punt feble és la distribució, que és molt limitada en molts casos. La veritat és que estaria molt bé que ens fessin un tracte especial als de la casa.
    Sobre el tema del gluten en la restauració de la UAB, som a la cua del món civilitzat. No hi ha oferta sense gluten i, sobretot, no hi ha cap garantia que no hi ha contaminació, que és la clau de volta del problema. Surt car habilitar un espai propi a la cuina i també formar el personal, que sovint pensa que això són manies i que per menjar una miqueta de gluten no passa res. Si això es trasllada a les concessions de la UAB que fixen uns preus i unes condicions poc beneficioses per a les empreses (cosa lògica, esclar), no resulta estrany que no hi hagi cap voluntat de canvi. Si al Viena o al TelePizza tens una opció sense gluten, està clar que no és un problema de mitjans.

6. El que passa és que estem limitant la possibilitat dels joves de dinar a la UAB.
    El meu fill, cel√≠ac, ve aqu√≠ a l’Institut, i quan els companys queden per dinar a la Pla√ßa C√≠vica, ell no hi pot anar.
    Jo crec que de la mateixa manera que les escoles i instituts estan obligats a donar √†pats sense gluten, la UAB, com a centre docent, tamb√© l’hauria de donar.

7. Montse,
    Completament d’acord. Per√≤ com passa amb alguns col¬∑legis (al del meu nen, va costar sang i suor que el director ho entengu√©s), a vegades sembla m√©s important i urgent oferir men√ļs basats en les opcions religioses (dels pares!) que no de basats en problemes de salut. En aquest cas, seria bo que el Consell Social vetll√©s per aquests assumptes a m√©s d’ocupar-se que el pressupost s’ajusta a la contenci√≥ pressupost√†ria.

L'adreça electrònica no es publicarà.