La primera assemblea de la temporada

Ara que ja fa temps que és tardor al Corte Inglès i els súpers ja han parat les taules amb torrons i massapans, ens arriba la primera assemblea de Lletres. És el dia 26 a la una del migdia. Ho anuncio aquí perquè he vist que la web de l’Assemblea d’Estudiants de Filosofia i Lletres, no ho fa (per no perdre el costum). La proposta d’ordre del dia no inclou la redacció d’un reglament (també per no perdre el costum), però sí l’anul·lació de la Festa Major i els acomiadaments a Océ. A veure com comença la temporada!

5 pensaments a “La primera assemblea de la temporada

1. Benvolgut Xavier,

Començava a patir pels meus ex-companys de Facultat, tants mesos sense celebrar assemblea no podia ser bo. Per sort, els assemblearis, que estan sempre a l’aguait de tot, s’han posat les piles i ja han convocat la primera trobada de la temporada. Aturar Bolonya? Impedir la privatització de la universitat? NO !! Anem a parlar de la festa major, una festa que MAI hauria d’haver existit. Si és que tot el que passa a l’UAB actualment és fruit de decisions de gestors anteriors (no dubto de la seva bona intenció) que la van pifiar molt donant tanta carta blanca.

Ara estem recollint els fruits de decisions mal preses. Per sort sembla que poc a poc es van corregint els errors del passat.

No me’n rotllo més. Espero que les coses vagin millor aquest any per Lletres del que van anar l’any passat, l’annus horribilis. Salut!

2. Elliot,
    Ja tens raó, ja, que hi va haver un excés de bonrotllisme als dos mandats del Lluís Ferrer i ara qualsevol mesura raonable sembla una demostració d’autoritarisme.
    Pel que fa als temes importants (Bolonya, privatització, etc.), ni una paraula, evidentment. Però és que la festa major era una festa recaptatòria per a alguns grupets, que conscienciaven els alumnes amb alcohol, porrets i pastissets de haixix. Ara, no descarto tampoc que els antibolonya hagin seguit al peu de la lletra la consigna del SEPC que encara es pot llegir camí dels ferrocarils: “Moratòria o mort”.
    A veure si els de la Pompeu animeu la cosa!

3. L’autofinançament dels grups estudiantils és molt més noble que el finançament de la majoria de partits polítics (excloent ICV que per exemple, no han rebut mai donacions anònimes). La FMUAB era una festa lúdica, i com a tot arreu, també n’hi havia que es passaven de la ratlla. Però era molt clau per tenir diners per fer activitats, més enllà del suport logístic de l’ETC.

4. Joan,
    La noblesa de la majoria queda, doncs, atropellada per una minoria i paguen justos per pecadors, com acostuma a passar, cosa que demostra que les bondats de l’autogestió no acaben de funcionar a la pràctica. Jo penso que haver d’atendre una cinquantena de persones per intoxicacions etíliques i/o de drogues, ni les tones de residus ni les destrosses i pintades, ni les perillosíssimes aglomeracions als ferrocarrils no desvirtuen les bones intencions de diversos grups d’estudiants. Ara ¿és venent alcohol i altres drogues o productes alimentaris sense cap garantia sanitària una bona manera d’autofinançar-se? I, sobretot, ¿hi ha de contribuir la UAB com a institució, subvencionant-la i fent-se responsable?
    Jo no ho veig gens clar, això, tot i que crec que el debat sobre el sentit de la festas’hauria hagut d’obrir molt abans i no entrar en polítiques de fets consumats. Ara, si hem d’esperar que els col·lectius d’estudiants es posin d’acord sobre el tema i facin una proposta raonable i assenyada, em sap greu dir-ho Joan, però ens agafaria a tots jubilats (als fets de la nostra Facultat em remeto).

5. Autofinançament? De quin tipus? De subvencions estatals, universitàries, locals, de la Gneralitat? Sí, sí, molt d’autofinançament (ironia). Joan… sigues realista.

Jo vaig “intentar” anar a l’assemblea l’altre dia, però com són els de sempre (menys els moderats que ja suen i cada cop més) i en el mateix to, me’n vaig anar, podria haver anat anar a classe que parlavem de l’època de Thomas More…

Els “millors” de l’assemblea han marxat, ja sigui per deixar la uni, per acabar la carrera, per posar-se a estudiar o per fer un any sabàtic… Una veritable llàstima, ara ja no es pot fer res de bo, que almenys els bons donaven opinions moderades.

Jo per un motiu o un altre m’he perdut la FMUAB (a primer curs perque em van treure els queixals del seny, i a segon curs perque era a Madrid en un cicle de conferències sobre intersexualitat), si vull festa me’n vaig a Barcelona i si cal les “muntu” amb col·lectius que realment m’interessen, no finançaré col·lectius desvergonyits que firmen pintades i apliquen les normes que creuen adients i desvirtuen les que no interessen… Per hipòcrites ja tenim als polítics, ja és prou fort que gent jove que va “d’alternativa” faci coses semblats per no dir idèntiques.

I per acabar: fins que l’assemblea no tingui normativa interna per a mi té la mateix importància que una vaga de fanàtics musulmans (sí, va amb humor…).

L'adreça electrònica no es publicarà.