La influència del context en la interpretació

Després del 0-2 de dissabte, ha tornat a primer pla el ‘model Barça’, basat en el planter. És un model que va resumir fa uns mesos Xavi Hernàndez (el Periódico):

Però el més important de tot és que es tracta del triomf del planter, som alumnes d’aquest estil. En aquests moments, vull recordar tota la gent que treballa al futbol base del club, els que han dedicat el seu temps i el seu talent perquè nosaltres puguem arribar fins aquí. Som tres jugadors de la casa, fets a casa, és l’exemple del model del Barça. Som uns privilegiats perquè ens han educat tant futbolísticament com personalment per ajudar-nos a competir al màxim nivell. Ens han donat tants valors i tan grans que sense ells seria impossible que estiguéssim entre els millors del món.

Impecable, oi?

Ara fem un petit canvi:

Però el més important de tot és que es tracta del triomf del planter, som alumnes d’aquest estil. En aquests moments, vull recordar tota la gent que treballa a la UAB, els que han dedicat el seu temps i el seu talent perquè nosaltres puguem arribar fins aquí. Som tres professors de la casa, fets a casa, és l’exemple del model de la UAB. Som uns privilegiats perquè ens han educat tant acadèmicament com personalment per ajudar-nos a competir al màxim nivell. Ens han donat tants valors i tan grans que sense ells seria impossible que estiguéssim entre els millors del món.

Quina diferència! Un petit canvi dels referents ha convertit un discurs políticament correcte en una defensa vergonyosa de l’endogàmia.

L'adreça electrònica no es publicarà.