Ja tenim nou rector, ara a treballar

Les eleccions m√©s apassionants de la hist√≤ria de la UAB ja tenen un guanyador: Ferran Sancho, que ha obtingut un 55,53% dels vots ponderats, davant del 44,47% de Pere Sol√†. Cal felicitar el Ferran Sancho i animar-lo a treballar amb optimisme per redre√ßar la nostra universitat i no nom√©s econ√≤micament. Si alguna cosa ens han ensenyat aquestes eleccions √©s que tenim una comunitat universit√†ria dividida i amb postures cada cop m√©s antag√≤niques i solipsistes. Si analitzem (superficialment) els resultats, Sancho ha arrasat entre el PDI (sectors A i B) i Sol√† entre els estudiants i PAS, que ja feia temps que havien establert una col¬∑laboraci√≥ t√†ctica en el Claustre. I √©s que cap dels dos candidats ha pogut o no ha sabut oferir un model d’universitat que tots pogu√©ssim compartir. Aix√≤ no pot ser bo i cal demanar al nou rector que s’esforci per fer compatibles demandes laborals ben leg√≠times del PAS amb exig√®ncies acad√®miques del PDI sense posar el carro davant dels bous, esclar: la tasca del PAS √©s fonamental per fer funcionar la universitat, per√≤, a difer√®ncia de la del PDI, no √©s un objectiu, sin√≥ un instrument vital per complir la missi√≥ acad√®mica de la universitat i cal, doncs, que s’articuli en funci√≥ d’aquest fet. Tamb√© cal demanar-li que s’esforci per fer compatibles les demandes justes dels estudiants amb les necessitats de la UAB en el seu conjunt, sense caure en col¬∑leguismes ni en debats bizantins. Res d’aix√≤ no √©s f√†cil i ni tan sols tinc clar que sigui possible, per√≤ crec que √©s el moment de tirar tots del carro en la mateixa direcci√≥ i de prendre decisions, amb seny i calma, per√≤ tamb√© amb fermesa i valentia. Llavors, estic segur que ens en sortirem.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *