Els informes de la ressaca de la festa alternativa

AquĂ­ us penjo el document amb la valoraciĂł dels danys de la festa major alternativa d’enguany.
Us afegeixo l’informe de la Creu Roja perquè us en feu una idea del problema (el document complet Ă©s massa gros per penjar-lo del blog):

Les Dades:

-Total persones ateses al campus des de les 19h del dia 4/11 a les 7h del dia 5/11
50 persones, 50% homes, 50% dones
Entre 18-19a……….21 persones 42%
Entre 20-21a……….19 “ 38%
Entre 22-23a……….07 “ 14%
> 23a………………….03 “ 06%
La procedència de la majoria de persones era de la zona metropolitana de Barna

-Orientació diagnòstica de les persones ateses
Traumatismes Lleus………………….14 persones (28%)
Traumatismes menys Greus………02 persones (04%) (2 fractures nasals)
Traumatismes Greus…………………03 persones (06%) (1 Traumatisme Cranial,
1 Síndrome d’aixafament, 1 Ferit per arma
Blanca)
(Set d’aquests traumatismes van ser provocats per agressions)
Intoxicacions per drogues………….28 persones (56%)
Altres………………………………………..03 persones (06%) (Crisi AsmĂ tica, Dolor
TorĂ cic, Crisi Ansietat)

-Trasllats a l’Hospital …………………12 persones
1 de carĂ cter molt greu………..(09%)
4 de carĂ cter greu………………..(33%)
4 de pronòstic reservat…………(33%)
3 de carĂ cter menys greu………(25%)

Els Comentaris

Un any mes s’han repetit una sèrie de fets que val la pena valorar per tal de que no es tornin a produir donat que han provocat perill per la vida de diferents persones al “Campus”. Dintre de les possibilitats, des de Creu Roja, i a pesar de les condicions de treball, hem fet tot el possible per controlar la situació i evitar mals
pitjors. De part dels estudiants organitzadors de la festa se’ns van encarregar uns recursos sanitaris que vam valorar com a totalment insuficients i pel sentit de la responsabilitat varem doblar el dispositiu i ampliar la franja horària d’actuació.
Tot i que el personal s’ha entregat al màxim en les 12hores que han estat socorren sense parar, no s’ha disposat d’un lloc idoni i amb els materials de suport suficients per realitzar l’atenció com cal. Se’ns va deixar una porció del Hall de la Sala de Revistes de lletres, però gaire be fins a les 12 de la nit no es va prohibir la
entrada d’estudiants a l’edifici pel que els malalts atesos no disposaven d’intimitat ni d’aïllament necessari pel seu tractament, tampoc el personal sanitari. També l’espai es quedava de seguida petit quedant col·lapsat en molts moments de la nit.
Tampoc hi havia servei mèdic contractat, així dons el responsable del servei que a la vegada es infermer va tenir que assumir la responsabilitat de totes les actuacions.
Cal destacar que la gran majoria d’actuacions han estat provocades pel consum de drogues i sobretot per joves debutants a la UAB . Segons testimonis atesos hi havia venda i consum de tot tipus de drogues, fins i tot va debutar al campus una droga molt nova a Catalunya recent importada d’Estats Units denominada “M” (segons els mossos d’esquadra) , i per la qual varem atendre a una persona intoxicada que es va traslladar en estat greu a l’hospital. Un altre intoxicat greu va estat rescatat pels Bombers de un vehicle donat que no podíem accedir a realitzar l’assistència. Altre pacient intoxicat va patir una caiguda que li va provocar un traumatisme cranial i va arribar molt greu a l’hospital. Altres persones van patir diferents agressions com a 2 persones amb fractura nasal, o una persona ferida per arma blanca i altres amb ferides menys greus.
Vam tenir varies derivacions del SEM per trucades fetes al 112 des del Campus que, gràcies a la excel·lent col·laboració i bona feina del servei de seguretat de la UAB els varem poder atendre.
L’equip tècnic i els nostres voluntaris (15 persones) estem molt satisfets per la feina feta i vam treballar molt de gust, però volem treballar al vostre costat per tal de prevenir aquestes situacions i pensem que cal posar els recursos necessaris per tal d’aconseguir-ho.

Un pensament a “Els informes de la ressaca de la festa alternativa

L'adreça electrònica no es publicarà.