Eficiència i bona gestió o neoliberalisme

El Joan Gil està sempre alerta de la ‘deriva neoliberal’ de les universitats públiques i ens crida l’atenció sobre un article del Mundo que comença amb una descripció apocalíptica de la universitat pública espanyola (felipista, concretament):

Rectores maniatados por la obediencia debida al puñado de votos que les sostiene en el cargo, subordinados a las reticencias e intereses de los sindicatos a la hora de fichar a docentes investigadores, presionados por los departamentos y su empeño en implantar una carrera o una asignatura que no demanda nadie, sitiados en su Rectorado por los poderosos reyes de taifas que hacen y deshacen en las escuelas, facultades e institutos universitarios…

Ésa es la ingobernable herencia que ha dejado en los campus españoles una cultura de gestión sustentada sobre principios aparentemente democráticos pero que coloca el servicio público de la educación superior y la investigación a merced de luchas intestinas y de los cuatro estudiantes que votan en las elecciones.

Comparteixo amb l’Enric Canela que tot això serà una reforma més que quedarà en el calaix per falta d’acord, de voluntat política i d’entrebancs legals insalvables. Només un detall: llibertat de contractació? Pagar més als millors? Això és una càrrega de profunditat no contra el sistema universitari públic, sinó contra l’estructura funcionarial, que al nostre país es basa en el cafè per a tothom i en incentius per fer la feina per a la qual ja et paguen. I això qui gosarà tocar-ho? L’Ernest Maragall ja ha vist com les gasten a la primària quan ha mirat d’introduir cap canvi que suposi premiar els millors.

En qualsevol cas, ja té raó el Joan que cal vigilar que no ens venguin despotisme il·lustrat i economicisme de curta volada sota l’aparença d’eficiència i de bona gestió pública.

3 pensaments a “Eficiència i bona gestió o neoliberalisme

1. Xaviiii!!!
    No tenia ni idea de que tenias un blog aqui en la UAB. Yo estoy haciendo uno para la optativa de este cuatrimestre asi que si no te importa te pongo como uno de mis blogs favoritos, que casi eres de los únicos que conozcon con blog!!
    besote y cuidate!

2. Joan,
    Sempre és interessant i instructiu llegir-te.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *