Diccionari inversemblant: el ministre Wert i la lexicografia

Encara que els diccionaris generals no acostumen a incloure noms propis, sí que incorporen derivats de noms propis (marxisme, darwinià). Gràcies a Mariano Rajoy tenim una nova mina de neologismes basats en l’inefable ministre Wert. En recullo els primers:

conwertir
tr [el ministre Wert] Fer canviar els sentiments, les opinions, les idees, nacionalistes, als alumnes catalans.

2 tr esp [el ministre Wert] Emmenar (els alumnes) a creure i abraçar l’espanyolisme.

3 tr esp Retornar a l’espanyolisme en què (els alumnes) havien deixat de creure o de practicar per culpa de la consellera Rigau.

diwertir
v 1 tr 1 [el ministre Wert] Desviar, allunyar el sistema educatiu d’allà on és fent-lo anar cap a una altra banda.
2 MIL [el ministre Wert] Atreure (els rectors de les universitats) a un lloc diferent del de l’operació principal, per dividir les seves forces i fer-les més dèbils.

2 tr [el ministre Wert] Distreure, entretenir, agradablement, recreant els espectadors de Telemadrid.

inwertir
v. tr. [el ministre Wert] Posar en una direcció, posició, oposada el sistema educatiu, mitjançant una retallada general del recursos.

subwertir
v tr [el ministre Wert] Destruir, tirar a terra el sistema educatiu català.

wertgonya aliena
f. Vergonya que hom sent per alguna cosa que fa o diu el ministre Wert.

sindicat wertical
adj fig Sindicat de mestres organitzat de manera jerarquitzada de dalt a baix, que no té en compte la base i que es plega als dictats del Ministre Wert.

wertigen m. 1 Alteració del sentit de l’equilibri caracteritzada per una sensació de rodament de cap que provoquen les declaracions del ministre Wert.
2 fig Torbament del judici que fa que el ministre Wert es mogui per impuls, sense domini de si mateix.

L'adreça electrònica no es publicarà.