Diari de Madrit, 9 de maig

Avui hem començat la primera jornada del Col·loqui de Gramàtica Generativa, que organitza la Universidad Complutense. Com que avui hi havia vaga, la sessió s’ha celebrat a la Biblioteca Histórica de la universitat, al centre de Madrid. La veritat és que el lloc és fantàstic i a més acull una magnífica exposició de libros antiguos, inclosa la Bíblia políglota complutense i alguns exemplars editats per Aldus Manutius, amb l’ancora i el dofí corresponents.

Us estalvio els detalls de les comunicacions i us explico les meves impressions més antropològiques. La primera té a veure amb l’esmorzar. A l’hotel he apreciat el que molts deuen pensar que és l’Espanya plural: xurros i ‘porras’ i tomàquet per sucar pa, en versió postmoderna (ratllat) i en versió clàssica (sencer). Això a l’hotel, esclar, al bar on hem fet les pauses, xurros i porres al matí i croissants a la tarda. En qualsevol cas, podem concloure que concessions al pa amb tomàquet a banda, els xurros i la seva versió més greixosa (porra) són ubicus.

La segona curiositat ha estat horària. Si organitzes un congrés internacional, comences a les 9 i això fa que no puguis plegar més tard de quarts de dues, les dues, cosa que et fa dinar a una hora insòlita a Madrid, amb l’avantatge de poder obtenir una taula per a 14 sense reservar. Quan tornàvem a la Biblioteca per a la sessió vespertina, a dos quarts de quatre, el restaurant estava a vessar de gent.

LA tercera curiositat és un clàssic: es confirma la variació paramètrica amb els cafès: si en demanes un, se’t queden mirant esperant que el completis amb un ‘solo’.

Bé, demà ens traslladem al campus de la Complutense, que no conec. Estic convençut que les comparacions amb la UAB seran instructives.

2 pensaments a “Diari de Madrit, 9 de maig

1. Aldus Manuzius, Aldo Manuzio… ai Xavier! la lectura t’ha fallat! 🙂

2. Toni
    Tens raó: volia dir Manutius! Et recomano l’exposició: la sabràs apreciar.

L'adreça electrònica no es publicarà.