Dimecres passat vaig participar en un minidebat sobre les beques al programa 8 al dia. La cosa va quedar en una breu discussió sobre els mals de l’ensenyament públic, que va girar al voltant de tres eixos: la LOGSE, concretament l’avançament als 12 anys del pas a l’institut, la conspiració del capital per privatitzar el sistema i tenir mà d’obra barata i la mala formació i la desorientació del professorat. No cal dir que la tercera opció, que vaig posar damunt de la taula, va ser la menys políticament correcta i la van rebutjar els mestres de primària i secundària amb l’argument que a totes les professions hi ha bons i mals professionals. En fi, és tema per a un debat en profunditat sense apriorisme, si no és que la USTEC el veta, atès que sap quin és el problema (falta de diners i de professors) i té la solució (més diners i més professors).

Avui us volia recomanar el reportatge “Beques i becats” del programa Equip de reporters. La Vanessa Petit va fer una explicació del problema que planteja el nou decret i va entrevistar alumnes, mestres i professors, que van oferir opinions ben raonades i amb més calma que en un debat en directe (llevat del paio calb capgròs amb ulleres!!).