Dimecres passat vaig participar en un minidebat sobre les beques al programa 8 al dia. La cosa va quedar en una breu discussi√≥ sobre els mals de l’ensenyament p√ļblic, que va girar al voltant de tres eixos: la LOGSE, concretament l’avan√ßament als 12 anys del pas a l’institut, la conspiraci√≥ del capital per privatitzar el sistema i tenir m√† d’obra barata i la mala formaci√≥ i la desorientaci√≥ del professorat. No cal dir que la tercera opci√≥, que vaig posar damunt de la taula, va ser la menys pol√≠ticament correcta i la van rebutjar els mestres de prim√†ria i secund√†ria amb l’argument que a totes les professions hi ha bons i mals professionals. En fi, √©s tema per a un debat en profunditat sense apriorisme, si no √©s que la USTEC el veta, at√®s que sap quin √©s el problema (falta de diners i de professors) i t√© la soluci√≥ (m√©s diners i m√©s professors).

Avui us volia recomanar el reportatge “Beques i becats” del programa Equip de reporters. La Vanessa Petit va fer una explicaci√≥ del problema que planteja el nou decret i va entrevistar alumnes, mestres i professors, que van oferir opinions ben raonades i amb m√©s calma que en un debat en directe (llevat del paio calb capgr√≤s amb ulleres!!).