Cròniques holandeses: els acadèmics en acció

412722614_640

Avui hem tingut la segona sessió de xerrades sobre pragmàtica experimental i el resultat ha estat molt positiu. Els participants, la moajoria holandesos, però també un anglès i una espanyola, són gent de ment molt desperta i formació sòlida, la qual cosa contrasta amb el meu cas, però aquesta era la idea: aprendre. Essent com som en un departament de filosofia i en un grup de recerca sobre filosofia del llenguatge, m’ha agradat veure que els professors i els doctorands tenen una bona formació filosòfica, lògica i lingüística. Un model per a futures reformes dels nostres graus, on barregem llengua, (història de la) literatura i sociologia.

També he trobat interessant que els estudiants més brillants no fan un màster únic, sinó que trien una mena de major i minor. Per exemple, el meu amfitrió, Bart Geurts, té un estudiant al seu màster que n’està fent el seu màster en dret. Òbviament s’ha interessat pels vessant lingüístics del dret i com s’interpreten certes pressuposicions o inferències des d’un punt de vista legal. Per exemple, si un gerent diu “Hem renovat el contracte a alguns associats” tots inferim que no els l’han renovaran a tots, encara que això sigui una implicatura escalar cancel·lable (a la pràctica no pas en el nostre món, lamentablement): “Hem renovat el contracte a alguns associats… bé, de fet, com que hi havia diners, els l’hem renovat a tots.” Us imagineu discutir sobre això en un judici?

Per cert, acabo de descobrir que el 23 de maig van fer doctora honoris causa Angela Merkel! Quina gent més agosarada! Potser que Rajoy s’actualitzés un xic i la fes (Gran) Duquessa de Palma…

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *