Comunicat de l’Equip de Govern sobre la vaga

L’Equip de Govern ha fet un comunicat rebutjant els actes violents i el vandalisme d’ahir. Em sumo sense cap reserva a les seves conclusions, especialment a la incoherència de defensar la universitat pública fent-la malbé.

Ara, malgrat la urgència lògica, demanaria a l’Equip de Govern que redacti les notes amb una mica més de cura. Fa mal efecte quan publica una cosa com aquesta:

que atesa la gravetat dels fets succeïts, recavarà la unitat de totes les autoritats acadèmiques del campus, a les que ja s’ha convocat a aquestes efectes, i prendrà les mesures oportunes que s’acordin.

No es pot dir pitjor, certament. ‘Fets succeïts’ (per força!); ‘recavarà la unitat’, és a dir que la tornarà a cavar (potser algú la devia haver desenterrat, vés a saber); ‘a les que’ en comptes d’a les quals’; ‘a aquestes efectes’. Déu n’hi do en un sol paràgraf! Potser que m’enviïn els de l’Àrea de Comunicació a la meva classe de Llengua Catalana: dimarts i dijous a les tres a l’aula 104. Hi esteu convidats.

Èxit espaterrant

Com ja vaig preveure, la vaga d’ahir va ser seguida massivament i va ser un èxit. Això és el que afirmen a la PUDUP. Cap novetat, doncs, en aquest aspecte. Tampoc va ser cap novetat que s’ajudés a conscienciar la gent amb barricades al peu de l’estació dels FGC o de les portes de les Facultats. Tampoc aporta res de nou l’ús de la pintura contra els edificis. La part innovadora va ser la crema d’alguns contenidor (poca cosa, tot plegat), suposo que com a preescalfament de les falles, que són a tocar. Ara, el paràgraf final de la nota de la PUDUP mereix una cita:

Exigim l’alliberament immediat de totes les persones detingudes i cridem de nou la col·lectivitat universitària i el conjunt de la societat catalana a combatre fins a les últimes conseqüències per la universitat pública i l’emancipació social. Continuarem lluitant tot utilitzant les eines de lluita que calguin.

Tot plegat és retòrica de revolucionaris de saló, perquè alhora que es parla de ‘les últimes conseqüències’, la Vicerectora d’Estudiants ens envia una nota dient-nos que ens enrotllem i no penalitzem els estudiants que fan vaga. Posats a fer, que tampoc no ens penalitzin a nosaltres a la nòmina, no et fot! Això sí que seria una vaga de bon rotllo!

En resum, de victòria en victòria fins a la derrota final…