I eres jornades US.cat a la UdG, mar莽 2011

us.cat

El passat dimarts dia 29 de mar莽 es va celebrar al Parc Cient铆fic i Tecnol貌gic de la Universitat de Girona la Jornada de Presentaci贸 de la Xarxa Catalana d鈥橴niversitats Saludables (US.CAT) organitzada des de la C脿tedra de Promoci贸 de la Salut de la UdG..

La inauguraci贸 de la Jornada va ser presidida per la Rectora de la Universitat de Girona la Sra. Anna Maria Geli, juntament amb el Director General de Salut P煤blica de la Generalitat de Catalunya, Sr. Antoni Plas猫ncia,; 聽la Coordinadora de la Red Espa帽ola de Universidades Saludables (REUS), 聽Sra. Carmen Gallardo, i la delegada de la Rectora pel programa Universitat Saludable de la Universitat de Girona. Sra Carme Bertran,

El Professor Bengt Lindstr枚m, director del Programa d鈥檌nvestigaci贸 de promoci贸 per a la Salut al Centre d’investigaci贸 de Flokh盲san a Helsinki i director del grup de treball de Salutog猫nesis de la Uni贸 Internacional de Promoci贸 de la Salut i Educaci贸 per a la Salut, va ser l’encarregat de la confer猫ncia inaugural, moderada per la Sra. Dolors Juviny脿 i Canal, directora de la C脿tedra de Promoci贸 de la Salut de la Universitat de Girona. Aquesta confer猫ncia va permetre al p煤blic con猫ixer una altra perspectiva de la salutog猫nesi a trav茅s d鈥檜na amplia presentaci贸 i de diversos exemples il路lustrats.

Despr茅s d鈥檜n petit descans, la Sra Carme Bertran, va fer la presentaci贸 de la Xarxa Catalana d鈥橴niversitats Saludables. En aquesta primera taula tamb茅 hi van participar el Sr. Andreu Benet de la Universitat de Barcelona, el senyor Esteve Salt贸 del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i la Sra. Rosa Sol脿 de la Universitat Rovira i Virgili.

Posteriorment es va realitzar la taula rodona 鈥淓xperi猫ncies d鈥橴niversitats Saludables鈥 moderada per la Sra. Carme Cabezas, Subdirectora General de Promoci贸 de la Salut de la Generalitat de Catalunya. El Sr Andreu Benet i el Sr. Xavier Isern en representaci贸 de la 聽Universitat Aut貌noma de Barcelona; la聽Sra Rosa Queral de la Universitat Rovira i Virgili, la Sra聽Marta Vilanova, de la Fundaci贸 Universit脿ria de Bages i el Sr David Grau, de la Universitat de Girona. Cada universitat ha presentat el seu projecte d鈥檜niversitat saludable i les diferents activitats que s鈥檈stan realitzant en termes 聽de Promoci贸 de la Salut a les Universitats. Des de la Fila 0 habilitada, han participat la Sra. Elena Ard铆aca de la Universitat Abat Oliba CEU i la Sra Gemma Fonrodona de la Universitat de Barcelona.

Per 煤ltim, s鈥檋a realitzat l鈥acte de signatura de l鈥檃dhesi贸 a la Xarxa Catalana d鈥橴niversitats Saludables, a on 7 Universitats (UdG, FUB, UAO, UAB, UB, UDL i URV) han signat el document d鈥檃dhesi贸 i han rebut el certificat conforme formen part de la US.CAT.

La Jornada s鈥檈mmarca en la l铆nia de treball centrada en la promoci贸 de la salut que es promou des de les diferents Universitats Catalanes. L鈥檕bjectiu d鈥檃quest esdeveniment 茅s difondre un model basat en el treball cooperatiu a trav茅s de xarxes i despertar l鈥檌nter猫s de les Universitats d鈥檃dherir-se formalment a la Xarxa Catalana d鈥橴niversitats Saludables.