6. Reflexions

Reflexions al voltant de l’acolliment lingüístic a la universitat

  • Explica, a grans trets, què entens per acolliment lingüístic.
  • Creus que cada cop hi ha més estudiants de mobilitat que vénen a fer una estada a una universitat catalana?
  • Segons tu, la informació sociolingüística que rep l’estudiant de mobilitat és clara i precisa?
  • Saps si les universitats catalanes ofereixen cursos de català per als estudiants de mobilitat? Què en penses?
  • Perceps si cada cop hi ha més estudiants de mobilitat que estan interessats a aprendre català? Per què creus que passa, això?
  • A vegades la presència d’estudiants de mobilitat a l’aula fa que alguns professors catalanoparlants canviïn de llengua. T’has trobat amb alguna situació d’aquest tipus? Què en penses?
  • Creus que a l’hora de dissenyar una actuació d’acollida adreçada als estudiants de mobilitat és necessari conèixer el seu perfil? Per què?
  • Quin creus que és (o hauria de ser) el paper del professorat universitari en l’acollida lingüística dels estudiants de mobilitat?
  • Quin creus que és el paper de la persona que acull un estudiant de mobilitat?

 

Activitat: quins prejudicis pensem que poden tenir els estudiants de mobilitat a l’hora d’aprendre català?