Propostes d’activitats

Les vostres propostes d’activitats a partir de la Guia de suport a l’intercanvi lingüístic:

Gastronomia

Proposta 1: L’activitat consistiria en cadascú preparar per l’hora de dinar un menjar típic (no fa falta que sigui molt complexe) de la nostre terra i menjar-ho mentre que discutim sobre aquest. A més, podríem intentar també escriure la recepta del seu plat en català, així com descriure les sensacions sobre ambdós plats. A la vegada seria interessant discutir sobre alguns temes que proposa la pròpia guia de voluntariat com per exemple parlar sobre els hàbits a l’hora de dinar, tema restaurants, etc.

Proposta 2: Crear un menú diari català i un mexicà (país d’origen de la meva parella) i comparar els horaris d’àpats, quantitats, etc. A continuació, comentar menjars típics, tant per fer a casa com en celebracions amb amics o família. Per finalitzar, es poden respondre les preguntes de la guia de suport en cas que no hagin sortit en la conversa.

Com a exemple, aquesta seria la llista que jo proposaria a la meva parella lingüística:

  • El vol de l’home ocell – Sangtraït
  • País petit – Lluís Llach
  • Paraules d’amor – Joan Manuel Serrat
    4. Qualsevol nit pot sortir el sol – Jaume Sisa
  • Boig per tu –Sau
  • S’ha acabat –Els pets
  • Benvolgut – Manel
  • Jo mai mai – Joan Dausà
  • El seu gran hit – Els amics de les arts
  • Una altra ronda – Roba estesa

Cultura

Proposta 1: Com a tema de conversa he triat la cultura i una activitat que em sembla molt interessant és la de fer un intercanvi musical.  És a dir, proposar a la nostra parella lingüística que escolti 10 cançons pròpies del nostre país, i a la vegada, nosaltres escoltar 10 cançons fetes per músics de la seva regió. La llista pot incloure des de cançons amb un gran pes històric, a cançons actuals dels grups més famosos del panorama musical del moment. A més a més d’escoltar-les, també podríem explicar al nostre company el context històric de cada cançó, si s’escau, o l’ impacte que hagi pogut tenir a la nostra societat, l’ història del grup de música o autor que l’hagi fet, etc. També podríem explicar la raó per la qual hem triat aquella cançó, per exemple, si té algun significat personal per nosaltres, i així també és una manera de coneixe’ns una mica millor.

Independitzar-se

Proposta 1:  Al ser del mateix país es una mica més complicat triar un tema de la guia, ja que moltes coses son iguals. Un tema que si podria ser diferent es respecte a l’educació i independitzar-se. Quan es viu en una illa, hi ha menys opcions d’estudi, el que obliga a molts estudiants a marxar a la península per poder continuar estudiant. Això implica que s’independitzen als 18, circumstancia que no sol passar a Catalunya.  El govern autonòmic els ajuda en aquesta situació? Com s’organitzen les famílies per afrontar-ho? Troben una gran diferencia entre Gran Canaria i Barcelona? I en quant al lloguer: es més difícil trobar pis que a Gran Canaria? Son els preus similars?

A més, viure en una illa (la parella lingüística) sol suposar un menor número de negocis i que tots es concentrin en les ciutats. Hi ha alguna cadena que encara no haguí arribat a Gran Canaria? Com son tema preus?

Proposta 2: L’activitat que proposaria a la meva parella lingüística seria anar a berenar i al principi preguntar-li quan sol independitzar-se la gent de la seva ciutat o país, quin tipus de relació té la gent amb el seus pares un cop s’ha independitzat, si treballen i estudien a la vegada per poder pagar el lloguer, si solen viure sols o amb companys de pis, si el govern dóna ajudes als estudiants per poder independitzar-se… entre d’altres. Desprès li explicaria com es per nosaltres independitzar-se.

Posteriorment m’agradaria donar una volta mentre comentem les diferències entre els dos tipus de vida des de l’aspecte social. Després m’agradaria buscar pis d’estudiants a través d’internet a la seva ciutat i a les ciutats properes a la UAB com Barcelona o Sabadell, buscar quant costaria una compra setmanal al supermercat… per així poder comparar els dos tipus de vida des de l’aspecte econòmic.

Transports

Proposta 1: Una altra activitat que podria ser interessant és parlar del transport a les dues cultures. Proposar-nos fer un viatge de, per exemple, la universitat fins a Plaça Catalunya amb la intenció de fer un cafè allà, anant amb un mètode de transport (com ferrocarrils catalans) i tornar amb un altre, mostrant dues opcions diferents i discutint quins són els mètodes de transport més emprats aquí i en el seu lloc de procedència.