Som el que mengem

Avui, en el marc de la Setmana Saludable i Sostenible de la UAB, la doctora en Geografia i Hist√≤ria Mabel Gr√†cia ha realitzat una confer√®ncia a la Facultat de Filosofia i Lletres per tractar l’alimentaci√≥, la salut i la cultura des del punt de vista antropol√≤gic. Al llarg de la seva xerrada, ha pronunciat nombroses vegades la frase “Somos lo que comemos”, de fet, el 2002 va publicar un llibre amb aquest mateix t√≠tol. Una frase que est√† molt present en el nostre dia a dia per√≤ que la formul√† Ludwig Feuerbach, un fil√≤sof i antrop√≤leg alemany al s. XIX.

Quin paper t√© doncs l’antrop√≤leg en l’estudi del fen√≤men de l’alimentaci√≥? Mabel Gr√†cia ens ha explica’t que estudia tot el que es produeix en termes econ√≤mics, industrials, socials i culturals en relaci√≥ amb l’alimentaci√≥. Tant l’activitat de cuinar els aliments, els aspectes positius i negatius del fen√≤men alimentari industrial on ens trobem submergits des de 1950 com l’augment de la diversitat d’aliments, que ens ha portat a una p√®rdua de la biodiversitat i a una proliferacio de les anomenades “malalties de l’abund√†ncia”. La confer√®ncia ha sigut molt interessant i hi han assistit una quarentena de persones vingudes des de diferents sectors, membres del PAS, estudiants d’antropologia i tamb√© d’altres graus de la Universitat Aut√≤noma de Barcelona. L’activitat a m√©s, formava part de la Segona Setmana de l’Antropologia, organtizada per l’Institut Catal√† d’Antropologia, que fins el 29 d’abril realitza un seguit d’activitats per apropar l’antropologia a tothom.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.