suficiència pdi

Servei de Lleng√ľes UAB

des. 01 2012

Presentació

Posted in General by Anna Serra Rodríguez |

Aquest blog est√† adre√ßat a les persones que vulguin formar-se de manera aut√≤noma per a l’assoliment dels coneixements propis del nivell de sufici√®ncia de llengua catalana (C1), que els permeti obtenir l’acreditaci√≥ del nivell de sufici√®ncia de llengua catalana per al personal docent i investigador (PDI) en alguna de les convocat√≤ries dels ex√†mens interuniversitaris de catal√†. El blog tamb√© permet preparar-se per a obtenir l’acreditaci√≥ de coneixements de catal√† mitjan√ßant una avaluaci√≥ a c√†rrec de la universitat, tal com estableix¬†el Decret 128/2010, de 14 de setembre, sobre l’acreditaci√≥ del coneixement ling√ľ√≠stic del professorat de les universitats del sistema universitari de Catalunya.

Amb aquest objectiu, es fa un recorregut pels g√®neres textuals i els continguts ling√ľ√≠stics propis del nivell. Aquest recorregut compr√®n:

¬∑ diferents recursos de consulta, alguns dels quals elaborats en i per a l’√†mbit universitari, i que es troben a la columna central del blog (diccionaris, materials, webs);

¬∑ un itinerari¬†de consulta i de treball, per facilitar la formaci√≥ aut√≤noma de l’usuari del blog. L’autoaprenent pot treballar els g√®neres textuals i els continguts gramaticals que s’hi relacionen, al seu ritme i segons les seves necessitats concretes.

************

PREGUNTES M√ČS FREQ√úENTS

A continuaci√≥ es responen q√ľestions que l’autoaprenent pot plantejar-se sobre el funcionament del blog i sobre el seu proc√©s d’aprenentatge:

  • Com √©s l’examen de nivell de sufici√®ncia per al PDI?
    .
    ¬∑ A la p√†gina examen trobar√†s informaci√≥ de l’estructura de la prova i descripci√≥ de les √†rees; un model de prova; un model de correcci√≥, i la valoraci√≥ de l’examen, que pot ser un bon punt de partida per centrar el teu aprenentatge.
  • Com puc treballar els g√®neres textuals?
    .
    ¬∑ A la part superior del blog hi ha diferents pestanyes, cadascuna de les quals correspon a un g√®nere textual. En cada g√®nere textual hi ha una introducci√≥ del tipus de g√®nere textual, l’exposici√≥ de l’objectiu del text, i una pr√†ctica del g√®nere textual que es vol treballar, amb exercicis autocorrectius, referents a l’estructura del tipus de text i un model a seguir. A continuaci√≥, es proposa una tasca concreta, els continguts gramaticals relacionats amb la tasca, i una graella d’autoavaluaci√≥ o de revisi√≥ del text que s’haur√† produ√Įt.
  • Com puc treballar els continguts gramaticals?

¬∑ Al final de cada g√®nere textual hi ha una graella amb continguts gramaticals relacionats amb la tasca. D’aquesta manera es van veient progressivament els continguts gramaticals del nivell. Tamb√© es pot optar per treballar els continguts gramaticals de manera global, a partir dels materials que es faciliten a la pestanya gram√†tica i l√®xic¬†del blog, i consultar els recursos que hi ha llistats a la columna central del blog.


No hi ha comentaris