Un Erasmus+ a Mida, el Programa de Mobilitat per a estudiants-esportistes que proposa la UAB a la Comissi贸 Europea

El director del Consell Catal脿 de l鈥橢sport, Antoni Reig, ha assistit avui al Museu i Centre d鈥橢studis de l鈥橢sport Dr. Melcior Colet de Barcelona a la jornada participativa 鈥淧rograma de Mobilitat per a estudiants-esportistes: Un Erasmus+ a Mida. Els primers resultats del projecte STICK鈥. La trobada, feta amb l’objectiu d’analitzar i compartir aquests primers resultats amb representants de tots els esports, ha estat organitzada perla Universitat Aut貌noma de Barcelona (UAB) i l鈥橝tl猫tic Terrassa Hockey Club , promotors del projecte.

El Projecte STICK (Sport and Academic Talent Integration through Exchange Programmes in Hockey), finan莽at per la Comissi贸 Europea a trav茅s de l鈥檃cci贸 SPORT del programa Erasmus+ amb un pressupost total de 372.251鈧,聽 t茅 com a objectiu dissenyar un programa d鈥檌ntercanvi esportiu i acad猫mic buscant una soluci贸 a la dificultat dels esportistes d鈥檈lit i d鈥檃lt rendiment de participar en una mobilitat Erasmus sense que vagi en detriment de la seva carrera esportiva. L鈥檕bjectiu final, doncs, 茅s fer extensiu aquest model de mobilitat acad猫mic-esportiu a tots els esports, i, a llarg termini, s鈥檈spera que la Comissi贸 Europea implementi aquest esquema de mobilitat espec铆fic pels esportistes d鈥檈lit i d鈥檃lt rendiment en les bases dels futurs programes.

El projecte, va estar seleccionat en la convocat貌ria de 2017 de l鈥橝cci贸 SPORT del programa europeu ERASMUS+ entre un total de 370 propostes, i va obtenir una puntuaci贸 de 87 sobre 100. El gestiona un consorci conformat per un total de 10 institucions de 5 pa茂sos europeus en qu猫 el hockey herba t茅 una gran rellev脿ncia, amb un club de hockey i una universitat per pa铆s, que en el cas del nostre s贸n l鈥橝tl猫tic Terrassa Hockey Club, coordinador i promotor del projecte, i la Universitat Aut貌noma de Barcelona; a B猫lgica, es compta amb la participaci贸 del KHC Dragons i la Universiteit Antwerpen; a Holanda, el Rotterdam HC i l鈥橢rasmus Universiteit Rotterdam; a Anglaterra, el Beeston HC i la Nottingham Trent University; i, finalment, a Irlanda, el Pembroke Wanderers amb la Dublin City University.

El representant de la Secretaria General de l鈥橢sport i de l鈥橝ctivitat F铆sica ha compartit la presentaci贸 amb Josep Maria Biosca, president de l鈥橝tl猫tic Terrassa HC; M脿rius Mart铆nez, vicerector de Relacions Internacionals de l鈥橴AB; Xavier Isern coordinador de les carreres duals dins el projecte stick i responsable del Programa Tutoresport UAB, Mireia Gal铆, coordinadora de Projectes Internacionals de la UAB ; Oriol Marc茅 i Blanca Nualart, subdirector d鈥橝ctivitats Esportives i Infraestructures i responsable de G猫nere i Programes Esportius Transversals, respectivament, del Consell Catal脿 de l鈥橢sport, i membres de diverses federacions esportives i universitats.

El prop貌sit principal de la jornada ha estat analitzar si els resultats inicials del projecte s贸n adaptables a les realitats de la resta d鈥檈sports; shan posat damunt la taula les grans possibilitats d鈥檃daptaci贸 d鈥檃quest programa a altres disciplines esportives. Com a conclusions en Xavier Isern ens puntualitza: 鈥淓l programa 茅s compatible i adaptable a altres esports, tot i les sempre presents i diverses dificultats que comporta la rigidesa de les estructures acad猫miques que, sovint, impedeixen la convalidaci贸 de la carrera esportiva amb les exig猫ncies acad猫miques鈥.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'inter猫s l'enlla莽 permanent.

L'adre莽a electr貌nica no es publicar脿. Els camps necessaris estan marcats amb *