Amb l’objectiu de fomentar la formaci√≥ cont√≠nua, la Universitat Aut√≤noma de Barcelona ha apostat pels MOOCs (Massive Open Online Courses, o cursos en l√≠nia oberts i massius) per mitj√† del programa ‚ÄėUniversitat Aut√≤noma de Barcelona a Coursera‚Äô. Gr√†cies a la qualitat dels continguts i a la rigorositat de la iniciativa, la qual es va iniciar a la primavera del 2013, ja s’ha assolit la xifra de 2 milions d’inscripcions.

Aquest projecte el va iniciar el Vicerectorat de Qualitat, Doc√®ncia i Ocupabilitat i l’√Ärea de Planificaci√≥ de Sistemes de la Informaci√≥ de la DTIC, i ara el dirigeix l’Escola de Postgrau amb el suport de l’APSI. Avui dia, ja s√≥n 49 els cursos produ√Įts per la UAB i dues especialitzacions: una sobre dades massives (big data) i una altra sobre el disseny i creaci√≥ de videojocs.

Els 49 cursos de la UAB a Coursera s√≥n totalment gratu√Įts per a tothom i nom√©s s’ha de pagar en cas de voler obtenir-ne la certificaci√≥. No obstant aix√≤, per a la comunitat de la UAB l’any passat Coursera va iniciar un programa mitjan√ßant el qual qualsevol persona que treballa o estudia a la Universitat pot obtenir el certificat gratu√Įtament pels cursos de la UAB a Coursera. A m√©s, aquell mateix any Coursera va engegar un segon programa que extenia la certificaci√≥ gratu√Įta pels membres de la UAB per a qualsevol curs del cat√†leg de Coursera, benefici que estar√† vigent fins al 30 d’abril del 2021.

En celebració de la fita, hem creat una infografia que representa el creixement de la comunitat d’estudis en línia basats en MOOCs de la UAB.

SUBSCRIU-TE AL BLOG: CANALTIC.UAB.CAT I SEGUEIX-NOS AL TWITTER @TIC_UAB I A INSTAGRAM @TIC_UAB!