Moltes s贸n les actuacions que tots i totes estem fent aquests dies per protegir-nos i pal路liar els efectes de la Covid-19 o Coronavirus, motiu pel qual volem visualitzar les iniciatives en l鈥櫭爉bit TIC on participen membres i serveis de la Comunitat UAB per col路laborar amb el sistema sanitari, fomentar la cooperaci贸 i solidaritat entre la ciutadania o oferir formaci贸 TIC.

Plataforma de cooperaci贸 ciutadana

Els estudiants Humbert Blanco (Estudiant de Gesti贸 de Ciutats Intel路ligents i Sostenibles a la UAB), Marc Celeiro (Estudiants de Comunicaci贸 Interactiva a la UAB) i Pau Riba (Estudiant de 2n de Batxillerat) han desenvolupat la plataforma digital AJUDEM.CAT on els usuaris poden publicar serveis amb caire altruista i visualitzar-ne els disponibles, promovent i facilitant el voluntariat entre la ciutadania. Amb aquesta iniciativa, se鈥檒s ha concedit el 1r premi del concurs #Hackovid impulsat pel Govern de la Generalitat, que tenia l鈥檕bjectiu de promoure el talent de la comunitat TIC per desenvolupar eines digitals innovadores en temps r猫cord, en la identificaci贸 i soluci贸 dels reptes socials relacionats amb el confinament i postconfinament per la crisi de la Covid-19.

Fabricaci贸 material sanitari

La comunitat 鈥渕aker鈥 d鈥檌mpressi贸 3D s鈥檋a organitzat via telegram en grups locals i ha coordinat esfor莽os per a la fabricaci贸 de material sanitari: filtres, pantalles, materials alternatius… juntament amb la col路laboraci贸 d’un cl煤ster d鈥 empreses cedint material, fent la recollida i entrega; centres sanitaris fent l鈥檈sterilitzaci贸 de materials i聽 hospitals realitzant l鈥檋omologaci贸 dels mateixos, com el Parc Taul铆.

I a la Universitat…

El servei UABOpenLabs 聽hi est脿 col路laborant en la impressi贸 3D de viseres de protecci贸 per als sanitaris, peces essencials per a respiradors o prototips de mascaretes. A la setmana, les 4 impressores d鈥橭penLabs i del Servei de Tractament de la Imatge no paren gr脿cies a un equip de voluntaris que hi van per torns, per fabricar 450 peces per a respiradors.

Personal de la Direcci贸 de TIC, a nivell particular, en Josep M. Montraveta (SID de Ci猫ncies de l鈥橢ducaci贸) i en Pedro Galan (SID de Lletres i Psicologia) estan fent viseres i altre material de protecci贸 pels sanitaris tamb茅 a trav茅s de la impressi贸 3D. Porten entregades m茅s de 50 unitats.

Impressores 3D d’UABOpenLabs fabricant peces per a respiradors

Formaci贸 i Activitats TIC聽

El t猫cnic del SID de Sabadell, Daniel Requena, ha impulsat una iniciativa en l鈥櫭爉bit de la programaci贸. 脡s una retransmissi贸 en directe adre莽at a nens i nenes d鈥檈ntre 8 i 14 anys que els interessi endinsar-se en el m贸n de la programaci贸, aprenent a crear videojocs. La idea 茅s que el dia de dem脿 tinguin una base s貌lida en el desenvolupament d’aplicacions. Els directes es fan a trav茅s de la plataforma Youtube i queden penjats, perqu猫 es puguin consultar en futures ocasions.

Si us ha resultat 煤til o ha despertat el vostre inter猫s aquest 鈥減ost鈥, el podeu comentar i compartir!