Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Comunitat, Notícies

Eines per treballar en remot

Per a facilitar el treball des de fora de la Universitat hem organitzat les diferents eines i serveis disponibles, que permeten realitzar les tasques habituals, per a cadascun dels col·lectius de la comunitat universitària (Estudiants, PDI i PAS) i que  podeu consultar en els següents enllaços:

 

👉🏾     Vegeu les darreres Novetats  introduïdes a les infografies !

👉🏾     Vegeu també l’article relacionat “Consells i Recomanacions de seguretat per al teletreball (COVID-19)” 

👉🏾     Seguiu el canal permanent de comunicació Web sobre Coronavirus a la UAB per més informació a la Universitat

Recomanacions

Us recordem també algunes mesures recomanades per facilitar la vostra feina:

  • Recomanem moure els fitxers d’us habitual i que considereu imprescindibles,  de les unitats de xarxa (M:, N:,…) cap a OneDrive, ja que així podreu accedir-hi fàcilment des de qualsevol dispositiu on els necessiteu
  • Si necessiteu fer ús del vostre certificat digital per fer tràmits telemàtics o signar documents, cal que feu una copia del mateix per poder-la instal·lar a l’ordinador que convingui. Si el que necessiteu és utilitzar el certificat digital d’altri, cal que contacteu amb certificacio.digital[at]uab.cat
  • Constateu quins recursos necessiteu per fer la vostra feina que requereixin un procediment especial (per exemple, iniciar-los des d’un ordinador concret o estar a dins de la xarxa UAB). Contacteu amb el CAS si preveieu alguna d’aquestes situacions
  • En el cas en que feu activitat docent, familiaritzeu-vos amb els recursos disponibles a Eines per treball remot per al Personal Docent i Investigador (PDI). Dins hi trobareu com fer servir Microsoft Teams per fer presentacions, classes i/o reunions fins un màxim de 250 persones

Sempre que sigui possible, quan necessiteu assistència contacteu amb el Centre d’Assistència i Suport per correu electrònic cas[at]uab.cat. Això permetrà evitar congestió telefònica i optimitzar els recursos.

Si us ha resultat útil o ha despertat el vostre interès aquest “post”, el podeu comentar i compartir!

12 Comentaris

  1. Ramón Baldrich Caselles

    està molt bé però per aprofitat la flexibilitat del Teams i poder crear grups de classe amb canals, tal i com suggereix el mateix “Microsoft Teams”, seria recomanable que els alumnes també estiguessin integrats en el “Teams”. O no ens creiem lo de les eines online i colaboratives?

    • Informacions TIC

      Benvolgut Ramon, per aprofitar a fons les funcionalitats de Teams tal com les recomana Microsoft caldria tenir total els alumnes de la universitat en el mateix “tenant”, conjuntament amb el PDI i el PAS. En aquest tema s’està treballant activament des de la Direcció TIC i es mantenen converses amb Microsoft, però és un projecte d’envergadura que impacta en múltiples serveis de base que cal “re-configurar”. És per aquest motiu que s’ha posat a disposició en aquest post les eines actualment disponibles amb el “millor nivell d’integració” possible actualment. Esperem poder-lo millorar en el futur. Us mantindrem informats. Atentament: Joaquim Campuzano

  2. Sergio Cadena Abadias

    Bon dia,

    Podrieu afegir la informació sobre com utilitzar l’eina Zoom?

    Moltes gràcies, i ànims a tothom!

    • Informacions TIC

      Benvolgut Sergi, Moltes gràcies pels ànims, esperem que les noves informacions i guies que publiquem cada dia us siguin d’utilitat.

      Respecte el teu suggeriment, comentar-te que intentem donar informacions i guies d’un conjunt d’eines que estan cobertes a nivell legal (a nivell de llicenciament i RGPD) pel contractes de la universitat i que donen un conjunt de funcionalitats afegides al Campus Virtual, però mantenint ahora un criteri el màxim d’homogeni possible per evitar multiplicitat d’eines que generen necessitats específiques de suport pels dubtes i les consultes. En aquest cas, la recomanació és el Teams de Microsoft, tot i que som conscients que hi ha altres eines com les que comentes que us poden donar una funcionalitat similar. Recullo la teva idea i en tot cas ens plantejarem com podem ajudar-vos a que us poseu en contacte professors de diferents facultats que feu servir altres eines. Atentament: Joaquim Campuzano

  3. 1001139

    Hola Joaquim,
    Soy Jose Miguel Lizcano, profesor del Dept. de Bioquímica e investigador del Institut de Neurociències.
    Sería interesante que los profesores e investigadores de la UAB tuviéramos acceso la plataforma “Zoom”, de tal manera que pudiéramos realizar reuniones en vivo (vídeo) con alumnos y colaboradores (más allá de los 40 min gratis). El CV funciona muy defectuosamente, y no es posible mantener los forums en tiempo real (algunas de las entradas tardan horas en notificarse).
    ¿Alguna chance de que la UAB adquiera licencias Zoom como ya han hecho otras Universidades?

    Gracias, saludos y salud!

    Jose M

    • Informacions TIC

      Hola José Miguel,

      Como comentaba, intentamos dar informaciones y guías de un conjunto de herramientas que están cubiertas a nivel legal (a nivel de licenciamiento y RGPD) por contratos de la universidad y que dan un conjunto de funcionalidades añadidas en el Campus virtual, pero manteniendo ahora un criterio el máximo de homogéneo posible para evitar multiplicidad de herramientas que generan necesidades específicas de apoyo por las dudas y las consultas.

      En el caso de TEAMS las videoconferencias pueden tener hasta 250 participantes, y de hecho Microsoft ha anunciado (disponible a partir de abril / mayo) la ampliación a 10.000 participantes online, en cada reunión.

      Tal como comentas las herramientas de chat (mal nombre le pusieron!) y fórum en el Moodle no son síncronas, por eso recomendamos hacer el uso de MS Teams para tutorías y clases (síncronas) y los fórums solamente para actividades docentes participativas (asíncronas) en CV-Moodle. Ver aquí (https://infogram.com/guia-1ho16vryknwx4nq?live) y en la portada de CV la “Guia de bones pràctiques de comunicació”.

      Aprovecho también para informarte que de forma inminente se convocará un Webinar sobre Docencia Virtual (recibiréis correo), y allí podremos ver el uso de Teams, así como discutir otras posibilidades.

      Atentamente: Joaquim Campuzano

  4. Jaume Farrés Vicén

    Bon dia, Quim,

    T’escric en nom de la Facultat de Biociències.
    Algun membre del professorat dubta de fer servir Microsoft Teams enfront d’altres aplicacions com ara Zoom.
    El problema sembla que és la versatilitat de l’eina. A més, segons el web de Microsoft, sembla que Teams té algunes limitacions importants. A continuació et transcric el que diu Microsoft:

    https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/limits-specifications-teams

    “Limits and specifications for Microsoft Teams
    Teams chat works on a Microsoft Exchange backend, so Exchange messaging limits apply to the chat function within Teams.
    Feature Maximum limit
    Number of people in a private chat1 100
    Number of file attachments2 10
    Chat size Approximately 28 KB per post3
    1 If you have more than 20 people in a chat, the following chat features are turned off: Outlook automatic replies and Teams status messages; typing indicator; video and audio calling; sharing; read receipts.”

    És cert que per a reunions de més de 20 persones, el vídeo i l’audio queden desconnectats? O no hem interpretat bé la nota de Microsoft?

    En la meva experiència, he mantingut reunions de 30-40 persones sense problemes. L’única precaució per evitar reverberació és desconnectar el micròfon mentres no parles.

    Per altra banda, sembla que l’alumnat no té accés al Teams. És cert això?

    Dono suport a les sol·licituds per a que la UAB adquireixi llicències de Zoom.

    Moltes gràcies per la teva atenció i cuida’t molt.

    Salutacions cordials,
    Jaume Farrés
    Degà
    Facultat de Biociències

    • Informacions TIC

      Hola Jaume,

      No em repeteixo en els motius de recomanar l’ús de Teams que ja he comentat en anteriors respostes. Sí comentar que Teams està inclòs en la llicència de Campus Microsoft (sense cost addicional) i compleix els requeriments de GDPR i ENS.

      En el cas de Teams les videoconferències poden tenir fins a 250 participants, i de fet Microsoft ha anunciat (disponible a partir d’abril / maig) l’ampliació a 10.000 participants en línia.

      L’article que m’envies fa referència a que està limitat el nombre de participants amb l’eina afegida a Teams de xat (no dins una videoconferència), però no ha de suposar la desconnexió d’audio ni video (per aquests temes el límit és de 250 participants).

      Malauradament, com comentes, el fet que tinguem als estudiants a Google ens està complicant l’operativa. En el seu moment Google va apostar per l’alumnat i es va moure abans, però en les infografies d’aquest post (https://infogram.com/pdi-1hnq41zryxqp63z) expliquem com es pot generar una videoconferència a Teams (generar un enllaç per compartir-la amb l’alumnat a Campus Virtual), presentar un powerpoint o exposar davant de càmera, gravar-la, descarregar el video generat i tornar a generar un enllaç de compartició, si es vol deixar a l’abast dels alumnes a CV. En aquesta guia s’explica com fer-ho sense necessitar que l’alumnat sigui membre.

      Utilitzant Teams, tal com molt bé dius, hi ha una sèrie de “tips” que son útils, com el botó de desconnexió dels micròfons dels altres participants, el bloqueig de navegació per la presentació, l’admissió de participants convidats …

      T’animo a seguir les infografies i guies disponibles en aquest post i, tal com comentava en l’anterior resposta, aprofito també per informar-te que de forma imminent es convocarà un Webinar sobre Docència Virtual (rebreu correu), i allí podrem veure l’ús de Teams, i espero que resoldre el màxim de dubtes.

      Atentament: Joaquim Campuzano

  5. David Sierra Hernández

    Per afegir al debat, crec que seria important que la gent que defensa l’aplicació Zoom tingui coneixement dels greus problemes de seguretat que presenta aquesta aplicació.
    https://www.lavanguardia.com/tecnologia/20200403/48281578055/expertos-alertan-problemas-privacidad-zoom.html

  6. Joan Pujol Tarrés

    He estat fent proves amb el Teams, i els estudiants tenen problemes per entrar-hi amb el seu compte de la UAB. Com altres productes de Microsoft, són força enrevessats i difícils de fer servir.

    Els estudiants (i nosaltres) fem servir hangout. M’he obert un comte amb el g-suit bàsic (5€/mes), i estic fent classes sense problemes. El hangouts meet té la possibilitat de 150 participants en línia.

    Si els estudiants fan servir les eines de google, i google té llicències educacionals, seria possible tenir una llicència de campus pel professorat que habitualment fem servir les eines de google?

    Moltes gràcies!

    • Joan Pujol Tarrés

      Em sembla que complim els requisits per fer servir g-suit com a centre educatiu:

      https://support.google.com/a/answer/134628

      Podem saber quan costa la llicència de campus de Microsoft i quin seria el preu de g-suit?

      Gràcies!

      • Gonçal Badenes Guia

        Tot i que entenc que hi pot haver preferències fonamentades per fer servir altres eines i plataformes, com podrien ser Google Suite, Zoom, o moltes altres, en aquest moment de màxima tensió i càrrega dels nostre personal no tenim capacitat per afegir suport corporatiu a altres plataformes.

Respon

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.