Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Comunitat, Notícies

La DTIC utilitza programari lliure

Fa temps que la UAB usa programari lliure en àmbits com la docència o la recerca

Des de la Direcció de TIC de la Universitat Autònoma de Barcelona també es fa servir aquest tipus de programari en serveis importants i institucionals i en aplicacions corporatives utilitzades per un gran nombre d’usuaris (veieu imatge a sota).

En aquesta l√≠nia,¬†s’estan dedicant esfor√ßos per incorporar el programari lliure Nextcloud, que actualment s’est√† avaluant i provant i que permetria¬†disposar d’un servei¬†de n√ļvol privat de la UAB.

Si formes part d’alguna facultat, escola o¬†instituci√≥ de la UAB, i feu servir programari lliure, ens ho pots fer saber deixant un COMENTARI a aquest article. Ens ajudar√†s a comptabilitzar el nombre de programari lliure que fem servir a la universitat.

En imatge alguns dels exemples de programari lliure que utilitza la Direcció TIC

1. El grup Tradum√†tica tamb√© utilitza programari lliure per a moltes de les seves activitats: OJS de PKP per a la publicaci√≥ de la revista Tradum√†tica (www.revista.tradumatica.net), tradu√Įt al catal√† i al castell√† gr√†cies a projectes de localitzaci√≥ col¬∑laborativa amb el Servei de Publicacions i el m√†ster Tradum√†tica; Tradum√†tix (distribuci√≥ de GNU/Linux) per a la doc√®ncia (www.tradumatix.tradumatica.net); MTradum√†tica per a la recerca (mtradumatica.uab.cat), etc.

Esperem que les proves amb Nextcloud arribin a bon port! https://help.nextcloud.com/t/9-german-educational-and-research-institutions-move-to-nextcloud-as-part-of-tu-berlin-migration-more-coming/15292

Respon