La majoria de casos de plagi no s贸n fruit de la intencionalitat o de la deshonestedat, sin贸 de la ignor脿ncia. Una ignor脿ncia sobre un aspecte clau de la feina acad猫mica: citar correctament. Aquest plagi desintencionat es pot evitar si es refor莽a la import脿ncia en l鈥檃prenentatge de t猫cniques de citaci贸 i, al mateix temps, s鈥檃consegueix rebaixar les temptacions de plagiar a prop貌sit.

Des de principis d鈥檃quest curs acad猫mic 2017-2018, s鈥檋a completat el desplegament del que fins el curs passat era simplement una prova pilot. Es tracta de l鈥檈ina Urkund; un servei de detecci贸 de similituds en els continguts digitals mitjan莽ant un sistema de comparaci贸 que t茅 com a objectiu la detecci贸, avaluaci贸 i prevenci贸 del plagi en els treballs acad猫mics que els estudiants han desenvolupat i lliurat al Campus Virtual.

Un cop lliurat el聽treball, es realitza un an脿lisi del contingut per a determinar el grau de coincid猫ncia del mateix聽amb altres documents, tant els entregats per altres alumnes com disponibles a Internet, 聽per tal que el professorat pugui fer la seva valoraci贸. Aix铆 doncs, l鈥櫭簊 d鈥橴rkund t茅 l鈥檕bjectiu de facilitar la feina del professorat pel que fa a la detecci贸 de plagis.聽Aquesta eina est脿 integrada en el Campus Virtual de la UAB, basat en Moodle, concretament a l鈥檃ctivitat de Tasca (lliurament de treballs). Els formats d鈥檃rxiu suportat per Urkund s贸n: .doc, .docx, .sxw, .pdf, .txt, .rtf, .html, .htm, .wps, .odt.

El professorat disposa d鈥檜n manual d鈥檜tilitzaci贸 en la secci贸 d鈥ajuda del Campus Virtual i pot consultar una guia espec铆fica sobre com citar per a evitar el plagi. Si l鈥檃lumnat t茅 dubtes sobre perqu猫 cal citar i com evitar el plagi, pot consultar la seg眉ent guia.