Actualment el 80% dels ordinadors que utilitza el personal de la UAB com a eina de treball són els equips que recomana la Universitat, fet que garanteix una sèrie de serveis i avantatges pels usuaris. ’’Fa 10 anys cadascú es comprava l’ordinador que volia però les incidències de tot tipus eren massa freqüents’’, explica Carlos Serrano, responsable tècnic dels equips recomanats. Així doncs, es va decidir homogeneïtzar el parc d’ordinadors, principalment, per dues raons: reduir les incidències que afecten a les persones que utilitzen els ordinadors i oferir preus competitius i serveis addicionals.

I quins avantatges tenen aquests equips recomanats?

• L’equip quedarà instal·lat amb el programari estàndard de la UAB, incloent totes les mesures de seguretat per evitar incidències i pèrdua de dades
  • Els equips de sobretaula vénen acompanyats de 5 anys de garantia, mentre que els portàtils en tenen 4. Aquest acord garanteix que qualsevol problema que presenti l’ordinador tindrà suport per part d’un servei tècnic en menys de 48 hores
  • En cas que se l’hagin d’emportar, els proveïdors que han subministrat l’equip estan obligats a facilitar-ne un de substitució a l’usuari. Com que el proveïdor del manteniment és el mateix que el dels ordinadors, subministra equips de gamma professional que estan preparats per a treballar-hi molts anys sense que donin problemes
  • El traspàs del correu local, llibreta d’adreces, llista de “preferits del navegador’’ i la còpia de les dades d’usuari (carpeta “Els meus documents” o “Mis Documentos”) al nou ordinador té un cost associat, i el farà el proveïdor en el moment de la instal·lació si s’ha demanat en el mateix procediment de compra

A més, s’ha buscat solució a les diferents necessitats especials que poden sorgir, de manera que a l’equip recomanat base se li poden afegir petites variacions; ampliació de disc, altra targeta gràfica, ampliació de memòria…

Procés de compra

Per comprar un equip recomanat i gaudir dels serveis associats, el professorat i el personal han d’adreçar-se al seu suport administratiu que farà la comanda a través de la Unitat de Compres. Quan la comanda estigui autoritzada, el proveïdor localitzarà l’usuari per fer l’entrega i la instal·lació del equip recomanat.

Per una altra banda, si algú necessita comprar un equip diferent del recomanat, cal omplir el formulari de notificació de compra d’equip diferent al recomanat i, sobretot, marcar una casella amb la qual el comprador es compromet a no demanar ajuda al Servei d’Informàtica si presenta algun problema. No oblideu que si compreu equips diferents als recomanats haureu de comptar amb les habilitats o recursos tècnics per fer la instal.lació i el manteniment dels ordinadors perquè el Servei d’Informàtica, SIDs inclosos, només antendrà incidències i consultes d’equips recomanats.

Per més informació sobre les condicions de compra dels equips recomanats, poseu-vos en contacte amb la Unitat de Compres (tel. 1117).

Procés de Selecció

La selecció dels equips recomanats passa cada any per un concurs públic per tal de mantenir l’oferta d’ equips actualitzada i aconseguir amb millors condicions en prestacions . Normalment, els fabricants accedeixen a abaixar els preus perquè els hi interessa vendre ordinadors a gran escala. ‘’Aquest any hem aconseguit que l’ordinador sense monitor valgui 60 euros menys i que ens regalin un ratolí sense fils per tots els equips, i el cable de seguretat i una maleta només pels equips portàtils’’. I quins són aquests equips recomanats? Actualment hi ha tres models disponibles per escollir. Si vols saber quin és el més adient segons les teves necessitats, consulta les característiques tècniques dels equips actualment recomanats:

Equips recomanats obsolets

Hem actualitzat l’article amb els equips recomanats pel curs 2020-2021. Visiteu la nova entrada en el nostre blog per saber quines són les propostes d’enguany.

• Equip de sobretaula HP ProDesk 600 G3 MT
  • Equip portàtil HP ProBook 640 G3
  • Equip portàtil lleuger Toshiba Portégé Z30-C-16J SSD

Per aprofundir en els detalls d’aquest servei, podeu consultar el maquinari i programari recomanat.