Espai d'informacions i difusió
de les TIC a la Comunitat UAB

Docència, Notícies

Cap a un nou Campus Virtual basat en Moodle

Durant el curs acad√®mic 2015-2016¬†es va produir un proc√©s de conviv√®ncia entre el Campus Virtual cl√†ssic i les¬†aules Moodle, que¬†s’ha prorrogat durant el curs actual 2016-2017.

L’actual entorn de Campus Virtual (http://cv.uab.cat) integra dues parts clarament diferenciades:

• el “Campus Cl√†ssic‚ÄĚ: desenvolupament propi fet a la OAID
  • les Aules Moodle : eina de programari lliure i √ļs est√®s al m√≥n universitari

El nucli de l‚Äôentorn de Campus Cl√†ssic data de l’any 2002, i seguint les noves tend√®ncies de mercat, ja l’any 2006 es van posar a funcionar les aules Moodle com entorn de Campus, tot i no ser obligat pel professorat fer-les servir. En paral¬∑lel, i coherentment amb aquesta adopci√≥ de programari lliure, no es continua el desenvolupament propi.

L’octubre de 2015 el Comissionat per a la Societat de la Informaci√≥ de l’Equip de Govern 2012-2016 ja informa de la necessitat del canvi a tot el professorat. El nou Equip de Govern comparteix la necessitat d‚Äôunificar el nucli de Campus fent servir un programari lliure com Moodle, que constitueixi el nucli del que anomenem ‚Äúecosistema d‚ÄôeLearning‚ÄĚ on hi ha tamb√© altres peces com programari espec√≠fic per a la gesti√≥ de TFE o programari antiplagi.

Les raons que impulsen aquest canvi Рde fet unificació Рsón:

• disposem d’un entorn Moodle m√©s potent i funcional
  • l’obsolesc√®ncia tecnol√≥gica de l‚Äôactual desenvolupament propi
  • l’entorn Moodle t√© suport natiu a dispositius m√≤bils: app i versi√≥ adaptada
  • hi ha una adopci√≥ generalitzada de Moodle com a ‚Äėest√†ndard de facto‚Äô en l‚Äô√†mbit dels entorns virtuals d‚Äôaprenentatge, tant pre-universitaris com universitaris, i en particular en l‚Äô√†mbit europeu
  • el codi font de Moodle es mant√© en base a la¬†comunitat de manera oberta i col¬∑laborativa i es distribueix com a programari lliure i, per tant, pot ser utilitzat sense pagar llic√®ncies
  • el coneixement del nou entorn per part de bona part del professorat ha de facilitar una transici√≥ m√©s simple

Actualment, doncs, estem en una nova etapa que té per objectiu completar la migració cap a les aules Moodle en substitució de l’entorn de Campus Clàssic. Aquest procés finalitzarà quan totes les assignatures del nou curs 2017-2018 estiguin a les aules Moodle.

Tot i que aquest nou entorn √©s¬†for√ßa intu√Įtiu hem dissenyat un Pla de Migraci√≥ que permetr√† al professorat una¬†adaptaci√≥ f√†cil i¬†c√≤mode a Moodle. Aquest pla consta de diferents accions:

• Sessions informatives en els¬†Centres sobre les oportunitats pedag√≤giques i t√®cniques del canvi i sobre les¬†accions que es¬†duran a terme.
  • Formaci√≥ virtual del professorat¬†(amb certificat de reconeixement d‚Äôaquesta formaci√≥).
  • Suport al professorat en la¬†migraci√≥ a Moodle.
  • Altres accions formatives per a¬†usuaris de Moodle.

Tot el professorat està convidat a les sessions informatives i a continuació trobareu el calendari d’aquestes sessions informatives als Centres de la UAB. D’aquesta manera, si algun professor/a no hi pot assistir sempre pot anar a la d’un altre Centre proper.

CENTRES DATA HORA LLOC
Escola d’Enginyeria, Campus Bellaterra 19/1 12.00-13.30 Sala de Graus de l’Escola d’Enginyeria
Facultat de Bioci√®ncies i Facultat de Ci√®ncies 23/1 12.00-13.30 Sala d’actes de la Facultat de Ci√®ncies i Bioci√®ncies
Facultat de Ciències de la Comunicació 27/1 12.00-13.30 Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació
Facultat de Ci√®ncies de l’Educaci√≥ 31/1 12.00-13.30 Sala de Juntes de la Facultat de Ci√®ncies de l’Educaci√≥
Facultat de Veterinària 3/2 12.00-13.30 Aula 3 de la Facultat de Veterinària
Facultat de Filosofia i Lletres i Facultat de Psicologia 6/2 12.00-13.30 Auditori de Lletres
Facultat de Dret i Facultat d’Economia i Empresa 10/2 12.00-13.30 Aula Magna de la Facultat de Dret
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia 13/2 12.00-13.30 Aula 12 Facultat Ciències Polítiques i Sociologia
Facultat de Medicina : Campus Bellaterra 17/2 12.00-13.30 Sala de Graus de la Facultat de Medicina
Facultat de Traducci√≥ i d’Interpretaci√≥ 20/2 12.00-13.30 Sala de Juntes Jordi Arbon√®s de la Facultat de Traducci√≥ i d’Interpretaci√≥
Campus de Sabadell 27/2 12.00-13.30 Aula 25 del Campus de Sabadell

Comptem amb el vostre suport i¬†col¬∑laboraci√≥ per a atraure el m√†xim nombre de professors a les sessions,¬†especialment¬†interessants per als que no estan familiaritzats en l’entorn de¬†les aules Moodle.

Us hi esperem. No cal inscripció prèvia !

1. Carles Górriz López

Em podrieu ajudar a crear una aula moodle de prova? No trobar informació al respecte. Gràcies

Respon