La Universitat Aut貌noma de Barcelona ha arribat a la xifra de 600.000 inscripcions d鈥檈studiants en la seva plataforma de cursos online gratu茂ts (MOOC) basada en el seu acord amb Coursera.

En l铆nia amb l鈥檃posta per potenciar la formaci贸 cont铆nua, els MOOC (Massive Open Online Courses, o cursos en l铆nia oberts i massius) s贸n una prioritat pel nou equip de govern de la UAB. La voluntat 茅s refermar el comprom铆s amb la innovaci贸 i els nous models educatius, i fer-ho pal猫s impulsant l鈥檕ferta de MOOC des de l鈥橢scola de Postgrau, amb la implicaci贸 personal de la seva directora, la Dra. Mar铆a Jos茅 Feij贸o Rey.

La iniciativa, que es porta a terme entre l’Escola de Postgrau, el Vicerectorat de Programaci贸 Acad猫mica i de Qualitat i l鈥櫭rea de Planificaci贸 de Sistemes d鈥橧nformaci贸 (APSI) de la Direcci贸 de Tecnologies de la Informaci贸 i la Comunicaci贸, es va iniciar el mar莽 de l鈥檃ny 2013 amb la signatura d鈥檜n acord de col路laboraci贸 amb Coursera.

Actualment, tres anys i mig despr茅s, la UAB ofereix un total de 20 cursos diferents, amb la participaci贸 de 44 professors,聽 en temes tant diferents com el disseny de videojocs, el reconeixement d鈥檌matges i detecci贸 d鈥檕bjectes, els sistemes digitals, el patrocini esportiu, les matem脿tiques, la llengua espanyola i anglesa, l鈥檈giptologia , els estudis de g猫nere i culturals, els medis de comunicaci贸, l鈥檃n脿lisi de pol铆tiques p煤bliques 聽o els auxilis psicol貌gics.

En celebraci贸 de la fita, hem creat una infografia que representa el creixement de la comunitat d鈥檈studis online basats en MOOC de la UAB.

infografic_revisio_nov-1

La xifra de 600.000 inscripcions suposa ser el l铆der tant a nivell catal脿 com estatal en aquest tipus de programes de formaci贸 en obert. Alhora, la xarxa creada t茅 un gran potencial en les estrat猫gies d’internacionalitzaci贸 de la universitat i suposa un important valor en la difusi贸 de la imatge de marca i coneixement de la UAB arreu del m贸n, permetent desenvolupar accions de promoci贸 i atracci贸 de talent.

La iniciativa ha perm猫s que 211.694聽estudiants diferents hagin mantingut 326.433 inscripcions als cursos actives i hagin portat a terme experi猫ncies d’aprenentatge rellevants – accedir a materials en obert, refor莽ar un tema del seu inter猫s, explorar en la cerca de nous coneixements i interessos o practicar i compartir amb altres estudiants les seves experi猫ncies. Si b茅聽els cursos es poden seguir聽d’una manera totalment gratu茂ta, els estudiants que volunt脿riament han optat per certificar l’assoliment dels objectius complets en un聽curs han sigut 45.266. Gr脿cies al programa d’ajuda econ貌mica de Coursera, un 30% d’aquests estudiants, 13.500 persones, han tingut una exempci贸 de la quota que els ha perm猫s accedir a tots els continguts del curs i completar tot el treball requerit per obtenir-ne un certificat.

Volem felicitar a tots els que se鈥檔s han unit en aquesta iniciativa i agrair l鈥檈sfor莽 de tots els implicats en el projecte: els membres dels diferents equips de govern, professors, t猫cnics, administratius, i especialment els estudiants que han fet que aix貌 fos possible.