2º Encontro de Línguas Ibéricas

Els dies 3 i 4 d’octubre va tenir lloc el Segundo Encontro de Línguas Ibéricas. Conferências Internacionais de Linguística, a la Universidade da Beira Interior (Covilhã, Portugal).

L’Encontro seguia tres eixos:
1. Gènesi i desenvolupament de les llengües ibèriques.
2. Ensenyament de les llengües ibèriques com a llengua estrangera o segona.
3. Ensenyament de les llengües ibèriques a l’era digital.

Vaig participar en el tercer dels eixos amb la presentació Ferramentas para a aprendizagem de línguas (uma app sobre intercompreensão de línguas românicas e um vídeo sobre estereótipos culturais portugueses), en què vaig parlar de l’app que vam desenvolupar ja fa uns anys i que seria bo reformular, Falsos Amics, i el vídeo Pensar els estereotips. Com diu que són els portuguesos?.

La presentació de les eines desenvolupades pel Servei de Llengües va tenir una molt bon acolliment i ens van felicitar per la feina feta.

De les sessions a què vaig poder assistir (el fet d’haver diverses sessions paral·leles provoca que ens perdem alguna altra intervenció interessant) destaco:

– la presentació “Jugando estoy y por el camino aprendo: diseño y creación de materiales digitales lúdico-pedagógicos”, de Tamara Aller, professora d’ELE a Bragança; en què va parlar de la teoria dels jocs didàctics i va presentar Genially, una plataforma per desenvolupar continguts interactius.

– la intervenció de Natalia Albino Pires, “Ensinar espanhol para fins específicos na Era digital: exemplo de uma prática letiva na Escola Superior de Educação de Coimbra”. La professora d’espanyol en una escola de turisme va fer palesa la seva preocupació perquè els alumnes han de fer una bona part del seu aprenentatge de manera autònoma sense saber com gestionar el seu temps.

Com passa sovint en aquests esdeveniments, les relacions personals que s’estableixen són tan profitoses com les sessions a què assistim.

Virgínia Castillo