APAC. ELT Convention2017

Els dies 16,17 i 18 de febrer de 2017 vaig assistir a les jornades de APAC-ELT que aquest any duien per títol : “Teaching English… What else? The ins and out of an ever-changing profession” .

Sempre és beneficiós per a mi com a professora poder assistir a conferències formatives per a professors de llengües. Crec que les jornades formatives haurien de servir-nos, sobre tot, per reflexionar sobre el què fas a classe, el que funciona, el que no, el que t’agradaria fer… Si aquesta professió com plantejava el congrés sempre està canviant, què i com puc canviar la meva manera d’ensenyar per millorar i afavorir l’aprenentatge de l’alumne?

De totes les conferencies vull destacar tres:

-Stannet, Katherine. “Teaching A Language -Educating A Person”. Creadora dels bellíssims i pontentíssims materials de National Geografic, Stannet ens va parlar de com aprendre una llengua és molt més que això, no és una altra assignatura i prou. La llengua implica comunicació; Aprenent una llengua l’alumne aprèn també sobre una cultura i una societat a la vegada que aprèn a examinar i descriure la seva vida, cultura i societat.

-Santamaría, Carmen. “The Importance of English Word Stress” Aquesta mestre de primària fa servir un ventall amplíssim d’activitats de fonètica per treballar amb nens. Ha ideat també una sèrie de representacions per diferents símbols fonètics que segueix completant. La majoria d’aquestes activitats es poden fer servir també amb adults.

-Donaghy, Kieran. “Try Talking In My Shoes”. Una vegada més vaig assistir a una conferència de Donaghy, el mestre en fer servir el vídeo a classe. Aquesta vegada no ens va parlar d’activitats per explotar vídeos sinó sobre la empatia. Una vegada més en va emocionar i va fer pensar. De vegades estem tan obsessionats amb els continguts del curs i/o els exàmens, que ens oblidem d’escoltar i veure amb atenció; ens oblidem de tenir en compte les necessitats específiques de cada alumne, o del grup; ens oblidem de la persona. L’empàtia, posar-se al lloc de l’altre, és sans dubte molt important a l’hora d’ensenyar llengües.

index