coordinen

Ana Delgado i Samuel Sardà, Universitat Pompeu Fabra

L’estudi arqueològic de les pràctiques alimentàries s’ha convertit en via d’entrada d’algunes de les propostes interpretatives més renovadores i actuals per a l’anàlisi de l’Edat del Ferro: connexions, hibridació, comunitats, identitats socials, relacions de gènere, estratègies de poder, etc. Aquestes noves perspectives s’han centrat essencialment en els contextos i les cultures materials, i en l’actualitat s’han incorporat també els estudis bioarqueològics que permeten encarar amb nous reptes i objectius aquestes perspectives socials. El present seminari de recerca focalitza el seu interès en l’àmbit de la Mediterrània centre-occidental, un espai on conflueixen i conviuen comunitats d’orígens i backgrounds culturals diferents (fenicis i púnics, grecs i diverses poblacions indígenes).

Podeu descarregar el programa aquí.

Divendres, 12 de desembre de 2014, a les 9:15 hores

Lloc: Aula 24.009
Edifici Mercè Rodoreda 24
Universitat Pompeu Fabra