Bona tarda nòies!!

22.10.19

Avui parlaré del projecte grupal que hem de fer. La veritat és que ens han posat un repte molt interessant. Avui  ha sigut tota una sorpresa quan ens han explicat el que hem de fer i a més, hem anat a una reunió important amb l’escola Bellaterra per parlar amb el professorat i arribar a acords.

Bé, en primer lloc, hem de fer un projecte d’innovació en col·laboració amb l’Escola Bellaterra que consistirà en el disseny conjunt d’un projecte d’integració de tecnologies digitales a les pràctiques d’ensenyament entre el professorat implicat i grups d’estudiants de l’assignatura.

El projecte estarà vinculat amb la programació a través de l’Scratch i haurem de realitzar i pensar un joc, animació o simulació vinculat amb el desenvolupament del currículum i d’acord amb els ojbectius del curs que ens toqui.

El problema és que fins que no hem anat a la trobada amb l’equip de professors, les companyes no hem pogut aterrar i saber ben bé què farem. Aquí, ens han explicat que realitzarem el projecte nosaltres, però que ells ens demanaran una guia amb tots els exercicis pas per pas, per poder així portar-ho a terme ells amb els seus alumnes.

El nostre projecte es portarà a terme a curs mitjà, concretament als alumnes de 4t, però farem el mateix projecte que els de 3r perquè així ho han demanat. Així que treballarem de manera interdisciplinar per poder portar-ho a terme. A més, és important deixar clar que els nois no només han de jugar amb l’Scratch, sinó que també hauran d’aprendre a utilitzar-ho i justament a fer el joc que els hi proposem. Però el joc ha de seguir la línia educativa que està portant a terme l’escola, que aquest any és sobre el canvi climàtic.

Hem de tenir en compte que aquest projecte s’implementarà amb els alumnes durant unes 10 o 12 sessions, per tant hem de ser realistes i adequar-nos a crear un projecte que realment sigui útil i que cridi l’atenció dels infants.

A la reunió hem acordat dissenyar un joc dels components que afecten en el canvi climàtic, és a dir, els objectes contaminants. El joc constarà de que surtin diferents objectes a la pantalla i l’infant haurà de clicar-los (si són contaminants o no…). El professorat ens demanen diferents dificultats en diferents etapes, però sobretot que a l’hora de dissenyar pensem en fer un bon quadern explicatiu pas per pas, perquè l’Scratch és un programari molt complicat.

També s’ha acordat que els components contaminants i no tant contaminant els recolliran els professors amb els alumnes, així el joc es troba més adaptat al temari que ja van tractant en classe i per tant, l’aprenentatge pot ser més efectiu.

La veritat que ha sigut de gran ajuda tenir aquesta primera reunió perquè nosaltres com a grup estàvem molt perdudes. Ara sabem molt bé el que hem de fer, i a més, hem pogut concretar de manera precisa quina serà la nostra tasca i han quedat clares les expectatives. Tot i que encara hem d’acabar de concretar ben bé en què es basarà el joc, el dia d’avui a l’escola ha sigut molt productiu i les membres del grup ens trobem molt més tranquiles!

A més, gràcies a aquest projecte començo a entendre molt la importància de les tecnologies en l’aprenentatge i com aquest tipus de programaris poden ser un recurs interactiu útil i dinàmic per l’aprenentatge d’infants i joves. És una gran experiència innovadora que ens pot aportar molts mecanismes, habilitats i capacitats per la nostra pràctica professional.

Pròximament us aniré explicant com va el desenvolupament del projecte grupal per a que pogueu veure les dificultats en les que ens anem trobant i els obstacles que anirem superant.

Petons!