En aquesta pàgina penjarem aquells consells, recomanacions o advertències que creiem interessant compartir amb tots vosaltres i també aprofitarem aquest espai per queixar-nos o denunciar situacions o actitutds que, al nostre parer, atentin contre el nostre dret a moure’ns lliurement al llarg i ample d’aquest el “planeta de tots” sempre que es respectin les normes de convivència i respecte pel nostre entorn.

Vigileu els vostres neumàtics:

Sembla un consell obvi i i inútil ja que és per tots coneguts que l’estat dels neumàtics és vital per la nostra seguretat.

No tan sols l’aparença externa del neumàtic és important (el dibuix de la “pastilla”) si no els anys de vida útil dels mateixos. El cautxú dels neumàtics es va degradant amb el pas del temps, tot i que no hagin fet masses kilòmetres, es van endurint i es fan més vulnerables al calor de l’asfalt.

Es considera que la vida útil d’un neumàtic està al voltant dels 5 ó 6 anys. Els nostres teníen una mica més de sis anys i aquest cap de setmana es van donar un bon ensurt.

Tornàvem d’un cap de setmana llarg (dilluns El Pilar) i tampoc veníem de gaire lluny ja que aprofitant la Setmana del Cinema Fantàstic i de Terror de Sitges anàrem a veure l’ambient d’aquesta bonica localitat.

El càmping triat era el “Vilanova Park” que es troba a un parell de kilòmetres de Vilanova en la carretera de l’Arboix.

I d’allà tornàvem quan  a uns 2 ó 3 kilòmetres del peatge de Martorell vàrem sentir un soroll brutal de trancadissa i al moment la caravana anava serpentejant fins que el meu marit va poder-la dominar. Al moment ens vam adonar  que era la roda esquerra del darrera que havia reventat. Per sort vàrem poder parar el vehicle a la vorera sense provocar cap accident. Ja pel retrovisor ens vam adonar de la quantitat de restes de plàstics, de neumàtic i d’altres materials que havíem quedat diseminats a lo ample de tota l’autopista.

Com podreu imaginar es va formar un bon embòs fins que, al cap d’uns 10 minuts, van arribar els mossos d’esquadra i una brigada de l’autopista.

La destroça però va ser important: el neumàtic al reventar va destroçar el pas de roda, la instal·lació elèctrica, el tub

de la calefacció, el tub de l’aigua, la fusta del sol de la caravana, el porexpan… en resum un desastre tot plegat.

Potser vam trepitjar alguna cosa a l’autopista que va provocar la malifeta però sempre ens quedarà el dubte de si la causa va ser l’estat del neumàtic. Un consell: no us la jugueu!!

Preu exageradament abusiu:

Aquest estiu vàrem recòrrrer el sud de França (la costa meditèrrania) i ens vam adonar que, en general, els preus dels càmpings francesos han experimentat un augment considerable, i més si tenim en compte que els serveis amb els que compten no són ni de bon troç comparables als serveis dels càmpings de casa nostra (en moltes ocasions sanintaris compartits entre homes i dones, pocs mòduls amb dutxes o sanitaris barrejats amb les piques de rentar els plats o la roba per anomenar alguns exemples).

Però el súmmum va ser el darrer dia que passavem a França. Veníem de Carcassone i vàrem pensar que seria una bona idea passar la nit a Saint Cyprien un petit poblet turístic molt a prop de Perpinyà

Vam anar a espetegar al Càmping Le Soleil de la Mediterranée aparentment un càmping atractiu (4 estrelles). Vam arribar a les 6 de la tarda, aproximadament.  Ens van dir que tan sols teníen una parcel·la lliure i ens la van ensenyar. Era molt petita i de difícil accès per la nostra autocaravana per la qual cosa no estavem gens convençuts.  Al veure la nostra indecisió ens van oferir una altra alternativa. Instal·lar-nos a la vora del camí principal per on entraven i sortíen tots els cotxes. Al costat d’un rafal on guardaven estris i maquinària, sense poder posar res fora de l’autocaravana (ni taula, ni cadires). Vàrem pensar que tan sols havíem de passar una nit i acceptàrem la proposta. Amb prou feina trobarem un endoll per poder tenir electricitat. No podíem pràcticament obrir les finestres per la polsaguera que aixecaven els cotxes que anaven i veníen. Al cap d’una estona ens adonarem de que no havia estat una bona idea quedar-nos però la decisió ja estava presa.

La sorpresa va ser però l’endemà quan ens van dir que havíem de pagar 45€ per estar tan sols 14h al càmping ja que, abans de los 10h ja havíem de marxar.  Realment més que un abús un autèntic ROBATORI!.

A més quan anavem en direcció cap a la frontera ens adonarem de que a tots els poblets Argeles, Colliure, Port Vendres… i havia aparcaments per autocaravanes on hauríem pogut pernoctar de forma gratuïta o per molt pocs diners.

 

Autocaravanistes, persones non grates a Penyscola.

El passat mes de desembre vam anar a passar un cap de setmana a Penyíscola. Decidirem anar-hi ja que vam suposar que per aquestes dates trobaríem millor temps que si enfilavem cap el Nord i està a una distància raonable des d’on vivim.

Vam pensar que era millor instal·lar-se en un dels pocs càmpings que està obert per aquestes dates i així poder gaudir dels seus serveis.

El primer dia desprès de dinar varem pensar en visitar el poble amb l’autocaravana ja que la distància des del càmping era d’uns 5 km o més.

Arribarem al port dePenyscola; l’aparcament estava buït, tan sols una altre autocaravana amb matrícula francesa i ningú més. No feia ni cinc minuts que havíem arribat quan s’acosta a nosaltres una parella de la policía municipal per advertir-nos que no podíem pernoctar en aquell lloc. Vam respondre que només volíem visitar el poble i anar fins el castell del Papa Luna. Com fent-nos un favor van deixar que ens quedéssim per una estona

A continuació es van adreçar a l’altre autocaravana, van colpejar la porta amb força i els van advertir mig en senyes el mateix que ens havien dit a nosaltres… Ni un estri, ni una cadira, ni res de res a la via pública, tan sols dues autocaravanes aparcades correctament i cap més vehicle…

Al poble molts pocs visitants, molts comerços tancats (era el més de desembre, és clar!!)… però nosaltres, els nostres vehicles feien nosa. Potser caldrà pensar-s’ho abans de tornar!!

 

Quina barra!!

Si teniu intenció de viatjar a París (Ile de France) o Brusel·les teniu dues rutes a triar:L’autorute A-71 E-11 que atravessa el Viaducte de Millau i enfila cap a Clemont Ferrand i Bourges i l’altre l’Autorute A-7 E-15 que passa per Lyon i Dijon. El primer itinerari és el recomanat per Via Michelin i el que marquen la major part dels GPS. Amb la segona opció faràs uns 70 kmts més de recorregut.

El meu consell és que trieu el segon recorregut per una raó econòmica de pes. A l’A-71 us trobareu que en els peatges només podeu triar una via, la via dels vehícles pesats (poids lourdes); en les altres vies hi ha”una barra” horitzontal a una alçada pensada per què passin només els utilitaris que no portin res al sostre (si el cotxe du un porta-bicicletes tampoc podrà passar per aquest carril). Com què no hi ha cap treballador per poder preguntar us veureu obligats a pagar com un vehícle pesat (camió, trailer o similar), es a dir pràcticament el doble de la tarifa normal.

A més el primer itinerari és molt més muntanyós i un cop creuat el Viaducte de Millao una bona part del trajecte (fins a uns 400 kms aproximadament) és tot pujada, per la qual cosa el consum de combustible és superior.

 

Atention avec les voleurs!!

En el darrer viatge que vam fer a Bélgica on vam tenir que creuar (és clar) tota França, ens vam trobar que quan pernoctàvem van venir a visitar-nos una parella de “gendarmes” per avisar-nos que prenguessim precaucions per evitar robatoris (tanca de seguretat, alarma de la cabina activada, aparcar en una zona preferiblement enllumenada, i també ens van reconeixer que era una bona idea portar un gos (nosaltres tenim un petit yorkshire molt cridaner quan sent sorolls a l’exterior) ja que ens podia alertar de possibles injerències.

Sembla ser que darrerament hi ha una onada important de robatoris en les àrees de les autopistes franceses i cal ser molt acurat i previsor. Eviteu les àrees que no tenen càmeres de vigilància i per passar la nit, trieu preferiblement les àrees grans on hi ha benzinera, restaurant o inclús hotel. Com què hi ha molt més moviment de vehicles i estan molt més concorregudes és més difícil que us sorprenguin mentre dormiu. Estigueu alertes!!