Louvain o Leuven noms de Lovaina en Francès o neerlandès, respectivament, és una autèntica ciutat universitària.

La Universitat Catòlica amb seu en aquesta ciutat replega una important quantitat d’estudiants durant el curs universitari. Aquesta característica es reflexa en el caràcter de la ciutat i el terenar dels seus habitants.

Louvain és una ciutat amb una important riquesa arquitectònica on un dels seus més grans exponents és el seu Ajuntament, possiblement un dels més bonics del món i la seva Catedral.

La Plaça del Mercat és el centre neuràlgic d’aquesta localitat i allà conflueixen tots els carrers més importants.

Louvain és una ciutat petita que es pot recòrrer a peu tot i que hi ha un autobús turístic que fa un recorregut pel centre i rodalies de la localitat i mostra els racons més interessants. Nosaltres però preferim caminar i fotografiar amb tranquilitat tot alló que ens crida l’atenció i que és molt.

Durant la Primera Guerra Mundial Leuven va patir greus danys per part de l’exèrcit alemany que va executar al seu Alcalde i al Rector de la Universitat, van prendre foc de forma deliberada a la seva biblioteca amb la destrucció de milers de volums i manuscrits d’un valor incalculable datats de l’època del Reineixement i del Gòtic.

Desprès de la Primera Guerra la Biblioteca va ser reconstruïda amb Fons de Caritat d’Estats Units però malauradament durant la 2a Guerra l’edifici va ser incendiat i restaurat novament convertint-se en un símbol de la solidaritat aliada.

Si viatgeu a Bélgica no dubteu en visitar aquesta bonica ciutat que tans sols es troba a uns 50 kmts de la capital. De ben segur que Leuven no us decebrà ni us deixarà indiferents.Tot i que és una ciutat petita reuneix tots els atractius que poden interessar al visitant:  monuments preciosos, carrers animats, una important artèria comercial, gran varietat de restaurants i cafeteries i un tracte amable per part dels seus habitants.

Tan sols un consell, no us oblideu del paraigües sigui quina sigui l’estació de l’any en que la visiteu. Leuven com la resta del país us pot sorprendre amb un ruixat innesperat.