Blog de sortides en autocaravana

Un altre lloc Blogs.uab.cat

Espinelves, bonic poblet romànic de la comarca d’Osona.

Espinelves és un bonic poblet ubicat damunt d’un turó. Les seves cases són de pedra i la seva esglèsa romànica de Sant Vicens té un campanar que domina la localitat i el seu entorn. Espinelves és conegut per la seva fira de l’avet al voltant de les festes de Nadal. També és visitat per molts per trobar-se prop de les Guilleries i el Parc del Montseny. A les afores del poble es troba l’arboleda de Masjoan amb arbres enormes i centenaris. De fet podem trobar l’avet més alt de Catalunya amb més de 40 mts d’alçada.

A l’entrada del poble hi ha un gran parking ubicat en una enorme explanada i on es pot aparcar l’autocaravana sense problema, sempre i quan no sigui en festes assenyalades  o properes al Nadal.

Viladrau, bresol de Serrallonga

Viladrau és un bonic poblet situat al Parc Natural del Montseny al costat de les Guilleries. Viladrau està envoltat sde bonics paisatges  i des d’aquesta localitat enfilen diverses rutes i dreceres que voregen i travessen rius i rierols. Altre atractiu d’aquesta localitat són les seves fonst com la de Paitides, d’Or, de Matagalls, del Roure, dels Capellans del Llop o de l’Oratori.

I pels amants del muntanysme, molts són els que visiten Viladrau per pujar al pic de Matagalls, un dels més emblemàtics del Parc Natural del Montseny.

Santa Coloma de Farnés: galetes i ratafia

Santa Coloma de Farnés és un municipi de la comarca de la Selva situat entre la plana de la Selva i les muntanyes de les Guilleries, per la qual cosa en un cercle de pocs kilòmetres es poden fer excursions realment boniques. Nosaltres hem visitat diverses vegades aquest municipi. La darrera va ser, però, aprofitant que estavem al càmping Riudarenes, al petit poblet del mateix nom i que es troba a uns 8 kmts de Santa Coloma. A banda de visitar el casc antic del poble i fer algunes fotografies, aprofitàrem per comprar una ampolla de ratafia i una caixa de galetes Tries a la seva pastiseria. Desprès de dinar vàrem fer un tomb per l’extens parc de Sant Salvador. Malauradament era un dia fred que no invitava a passejar i no vam poder arribar-nos fins a l’ermita i el castell de Farnés però si vàrem visitar la Font Picant i la Font de Sant Salvador.

Un dia de tardor a Sitges

Que us he de dir de Sitges que vosaltres no sapigueu. Sitges un poblet costaner que es troba a poc més de 30 kmts de Barcelona i que disposa d’un munt d’alicients per tot  tipus de persones i de totes les edats (platges, restaurants, locals d’oci noctur, etc), a banda de les festes o events coneguts a tot arreu com Carnestoltes, les catifes de flors pel Corpus o el Festival Internacional del cinema fastàstic i de terror.

Nosaltres vàrem anar amb el quad des del Camping Vilanova Park de Vilanova i la Geltrú on teniem l’autocaravana i on vàrem passar uns dies de novembre i per sorpresa nostra els carrers estaven prou animats amb gent que com nosaltres aprofitaren per sortir a donar un tomb.

Kassel i els germans Grimm

El segon dia de viatge, quan ens adreçavem cap a Dinamarca, ens vam aturar a Kassel. Prop de la ciutat hi ha un càmping (el Kassel Camping) al costat mateix del riu Fulda, riu que travessa la ciutat i allà va ser on vàrem decidir passar un parell de dies. El càmping està força bé. Es més aviat un càmping de pas ja que no disposa de grans serveis. A la recepció té un petit supermercat on poder comprar productes bàsics (pa, beguda, i poca cosa més). Els sanitaris són mòduls prefabricats (molt nets, aixó si). Les parcel·les són molt amplies, amb gespa i nosaltres vàrem tenir la sort d’instal·lar-nos davant mateix del riu. Al costat del riu hi ha un caminet que utilitza la gent per passejar i fer esport. Veure aquest tràfeg de gent és una bona distracció.

L’endemà de l’arribada vam aprofitar per visitar la ciutat de Kassel. Kassel és una ciutat íntimament lligada als comptes dels germans Grimm i té un museu dedicat a ells.

Kassel és la tercera ciutat en importància de la regió de Hessen que es troba a la riva del riu Fulda.

Altres llocs d’interès són el Parc Wihelmshohe (considerat un dels més grans d’Europa). A l’estiu en aquest parc es celebren els Jocs d’aigüa a les seves fonts que aplega a molta gent, sobre tot pares amb els seus fills per gaudir d’aquestes activitats. També és interessant de visitar l’estàtua d’Hercules. Nosaltres vàrem passar un dia sencer voltant per la ciutat i ens va sorprendre gratament ja que no teniem informació ni referències prèvies del que podiem visitar i anàvem una mica a la babalà.

View post on imgur.com

Auxerre, ciutat francesa a la riva del Ionne

Auxerre és una bonica ciutat de la Borgonya (França)) que té un patrimoni cultural molt important.

Nosaltres ja era el segon cop que la visitàvem. La primera vegada tan sols vàrem passar unes hores ja que ens va agafar de camí a un altre destí. Aquell cop ens instalàrem a la vora del riu Ionne en un parking per caravanes a pocs metres del centre. Aquest cop vàrem triar el càmping municipal d’Auxerre.

Aquest càmping es troba a la sortida de la localitat però molt aprop del riu Ionne i de fet és pot fer una bonica passejada des del càmping fins al centre de la ciutat, bordejant el riu. La primera part de l’itinerari es fa al costat d’un bonic parc molt ben cuidat i ple de flors anomenat Parc de l’Arbre Sec. El nom no li fa justícia ja que està ple d’arbres frondosos que donen una bona ombra i es pot aprofitar per asseure’s en un dels seus bancs i veure com passen els vaixells que naveguen per l’Ionne i el canal de Nivernais.

Per aquells que els agradi navegar pel riu hi ha la possibilitat de llogar un petit vaixell a motor per tot un dia. Nosaltres aquest cop no ho vam fer però ens vàrem prometre que el proper cop que vinguessim aprofitariem per gaudir d’aquesta experiència.

Un cop al centre de la ciutat ens crida l’atenció l’arquitectura de fusta de les seves cases. La Catedral de Saint Etienne, l’Esglèsia de Saint Pierre i la Tour de l’Horloge són uns dels monuments més emblemàtics de la localitat.

També convé visitar el barri de la Marina al voltant del Ionne on persisteix el record dels oficis relacionats amb l’aigua, principalment en una bonica casa del segle XVI.

El càmping municipal té uns preus molt econòmics i compta amb uns bons serveis i unes parcel·les grans i ben ombrejades. Per aquesta raó i per la proximitat a la ciutat, nosaltres vàrem estar quatre dies que aprofitàrem per visitar i fer relax.

El Ionne

El parc

La Catedral

La ciutat

Hellevoetsluis, un petit poblet de l’Holanda Meridional

Vam seguir el nostre camí de tornada des de Dinamarca travessant terres holandeses, ja que com deia en l’entrada anterior, no vàrem seguir la ruta més curta. Teniem ganes de tornar a passar per alguns indrets d’Holanda que feia molts anys enrera haviem visitat. A final dels 80 o començament dels 90 vàrem recòrrer aquest bonic pais de punta a punta, visitant un munt d’indrets i ciutats realment bonics. Alguns els teniem molt present i altres ja els teniem una mica oblidats i ens va agradar tornar-los a veure i observar com alguns seguien pràcticament igual i altres haviem canviat ostensiblement.

Un dels llocs on ens vam aturar per fer una breu visita va ser el petit poblet d’Hellevoetsluis de l’Holanda Meridional i que es troba a la vora del canal Haringvliet, canal que també travessa Rotherdam i que separa el Riu Mosa-Escalda del mar del Nord. En aquest poblet és fàcil aparcar amb l’autocaravana i a més hi ha àrees comercials on poder comprar provisions.

Hellevoetsluis té el seu encant ja que tot i les seves reduïdes dimensions té bonics jardins per on passejar, platges extenses però amb poca gent (tot i que feia un dia formidable) i alguns museus com l’Historyland o el National Fire Museum.

Afsluitdijk, el dic més llarg d’Holanda

Tornant d’Alemània, vam decidir canviar d’itinerari, tot i que fariem un grapat més de kilòmetres, per passar per Holanda. Ens va atraure  travessar el país pel dic Afsluitdijk que uneix Frisia amb l’Holanda septentrional. Aquest dic va ser construit al 1932 i es va inaugurar el maig de 1933 (just al cap d’un any). Té 32 kmts de llargaria i 90 metres d’amplada. A banda de la contenció de l’aigua del mar Zuiderzee, el Afsluitdijk és una autopista de 2 carrils per sentit de la marxa. A l’altre banda del dic hi ha el llac Ijssel que, actualment ja és d’aigua dolça. Aquest dic protegeix de l’amenaça del mar una gran extensió de terreny i ciutats tan importants com Amsterdam o Utrech.

La magnitud d’aquesta obra d’enginieria deixa bocabadat a tot aquell que la visita per la seva magnitud.

A mig camí hi ha una estàtua, homenatge als centenars d’obrers que van col·laborar en aquesta megaconstrucció de forma abnegada i sovint sota condicions extremes.

Hause Camping Bremen

Quan ja tornàvem de la nostra visita a Dinamarca, vàrem atorar-nos un parell de dies per descansar del viatge, en un càmping al costat de la ciutat de Bremen (Alemània).

Aquest càmping té diverses particularitats. En primer lloc té una zona a l’entrada del recinte destinada a parking d’autocaravanes a un preu molt econòmic, però on es poden gaudir dels mateixos serveis dels campistes, uns serveis, per cert, molt ben acondicionats i tots ells centralitzats en un edifici que es troba al mig del recinte.

El parking d’autocaravanes disposa d’un born amb endolls. Aquest servei va amb monedes d’un i dos euros, en funció del temps que vols gaudir d’electricitat.

L’altra particularitat és que el càmping disposa d’un restaurant-bar d’un molt bon nivell gastronòmic i a un preu molt raonable. Molta gent, campistes i no campistes, anaven a dinar o sopar i sempre estava ple.

Un dels alicients del càmping i també del restaurant és que es troben a la vora d’un llac, el Stadwaldsee, també conegut com a l’Unisee, per la seva proximitat a la Universitat de Bremen.

Des del càmping pots fer una bona pasejada al voltant del llac i de fet molta gent que no eren campistes van a còrrer, pasejar, pescar o fer exercici.

Nosaltres aprofitàrem aquest bonic indret i el bon temps que ens va fer per pasejar i gaudir de la natura  abans de seguir el nostre camí en direcció a casa.

Hause Camping Bremen

Stadwaldsee

Korsor i Nyborg: els dos extrems del Pont Gran Belt

Korsor i Nyborg son dos petites ciutats que actualment es troben en cada un dels extrems del Pont penjat del Gran Belt que connecta l’illa deSelàndia amb l’illa de Fionia. Aquest pont que té una longitud de 6,8 kmts fou construït en la dècada dels 90.

Anteriorment a la construcció del pont s’havia de creuar l’estret del Gran Belt amb un transbordador que sortia de Korsor i Nyborg.

Korsor és una petita ciutat de l’illa  de Selàndia, que s’avista al creuar el pont en direcció a Copenhague, i és per aquesta raó que vam decidir que dedicariem un dia a visitar-la i així ho vam fer.

Korsor s’esten entre l’estret del Gran Belt i la llacuna de Korsor. Antigament era una ciutat comercial gràcies a la seva ubicació a la vora del mar. Posteriorment es va desenvolupar gràcies a la producció de maons que abastia a una bona part del pais, ja que com deiem en una altra entrada, els maons han estat el material bàsic de la construcció per la carència de muntanyes a Dinamarca, i per tant l’absència de canteres per l’extracció de pedra.

Nosaltres vàrem aprofitar per dinar en un restaurant self-service que hi havia a la vora del mar. La ciutat no és gran cosa però les vistes dels voltants són motiu suficient per visitar-la.

Nyborg és la ciutat que es troba a l’altre extrem del pont, a la illa de Fionia. La ciutat es va construir al voltant del Castell de Nyborg que dona el nom a la localitat. Nyborg vol dir Castell Nou.

Nyborg és una ciutat típica danesa amb carrers empedrats i cases de maons vermells. Pasejar pels seus carrers sense masses pretensions de visitar grans monuments sino tan sols pel plaer de voltar, entrar a les seves botiguetes i prendre alguna cosa en alguna de les seves terrasses és una satisfacció. El dia invitava a sortir i els carrers estaven plens de gent que gaudia, com nosaltres, d’un típic dia d’estiu.