Medibloc

El blog de la Biblioteca de Medicina

abr. 18 2017

Cursos de formació en bases de dades

Posted in General |

Us detallem els cursos de formació sobre bases de dades que s’impartiran durant el mes d’abril a la Biblioteca de Medicina (Bellaterra i Unitats Docents). Aquestes sessions estan dirigides als alumnes, professors i investigadors de la UAB, tenen una durada aproximada de 2 h. i són gratuïtes.

Pubmed: base de dades d’àmbit biomèdic, proporciona més de 20 milions de referències sobre medicina, infermeria, odontologia, veterinària, etc…Creada per la National Library of Medicine dels EUA.

• Biblioteca Hospital Universitari Germans Trias i Pujol: dimecres 26 d’abril, de 14 a 16 h. Inscripció

Mendeley Institutional: gestor de referències bibliogràfiques i xarxa social acadèmica. Permet importar referències (des de bases de dades, revistes o catàlegs), organitzar-les, compartir-les amb altres usuaris i incloure-les com a citació en els treballs.

• Biblioteca Josep Laporte: dijous 20 de març, de 16 a 18 h. Inscripció
  • Biblioteca Universitària de Medicina i Infermeria de Vall Hebron: dijous 27 d’abril, de 13 a 15 h. Inscripció
  • Biblioteca Hospital Universitari Germans Trias i Pujol: dimarts 27 d’abril, de 14 a 16 h. Inscripció

CINAHL: base de dades especialitzada en infermeria i disciplines afins que proporciona accés complet a més de 1.300 revistes electròniques.

• Biblioteca Hospital Universitari Germans Trias i Pujol: dijous 27 d’abril, de 11.15 a 13.15 h. Inscripció

Web of Science: base de dades multidisciplinar que, entre molts altres indicadors, permet conèixer el Factor d’Impacte de revistes, les cites rebudes d’un article, l’índex H dels autors i la creació de gràfiques amb l’anàlisi de la producció científica dels investigadors.

• Biblioteca Universitària de Medicina i Infermeria de Vall Hebron: dijous 20 d’abril, de 13.30 a 15 h. Inscripció

Scopus: base de dades multidisciplinar de l’editorial Elsevier que permet fer cerques temàtiques, conèixer diversos índexs de qualitat de les revistes, les cites rebudes d’un article, l’índex H dels autors i la generació d’informes de producció científica dels investigadors.

• Biblioteca Hospital Universitari Germans Trias i Pujol: dijous 20 d’abril, de 14 a 16 h. Inscripció
  • Biblioteca de Medicina – Bellaterra: dimarts 25 d’abril, de 12 a 14 h. Inscripció

This entry was posted on Dimarts, 18 abril, 2017 at 10:20 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.