Marta Estella

febr. 06 2009

Un nou aval per al multilingüisme a les universitats catalanes

Posted in General |

Ján Figel, comissari europeu d’Educació, Formació, Cultura i Joventut, ha donat suport al multilingüisme que es practica a les universitats catalanes, en unes declaracions a l’ACN, que recullen l’Avui i El Periódico. Ha destacat especialment el valor que té el fet que els estudiants ERASMUS que hi vénen a fer una estada puguin entrar en contacte ambqualsevol de  les llengües que s’utilitzen normalment a la universitat i encoratjar-los així  a adoptar el model 1 + 2 (una llengua pròpia + més dues llengües estrangeres), recollit a les conclusions del Consell Europeu de Barcelona del març del 2002.

“La resposta no és el monolingüisme, sinó el multilingüisme” ha dit el comissari i “L’Estat espanyol no ha d’estar a la defensiva, sinó ser obert i conscient que la diversitat és la seva riquesa i que cal preservar-la i promoure-la”. Sens dubte, una bona notícia.

This entry was posted on Divendres, 6 febrer, 2009 at 19:35 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.