Consultor seo freelance

Què és un consultor SEO

Un consultor SEO és aquell professional encarregat de millorar el posicionament del web de el client, mitjançant un conjunt de tècniques i estratègies de SEO.

Aquestes accions estan destinades a millorar la visibilitat de la web, per posicionar-la entre els primers resultats dels cercadors d’Internet com ara Google.

A l’potenciar la visibilitat, augmentar√† el tr√†nsit i l’arribada de clients potencials. Aquestes visites afavoriran les vendes i per tant un augment de l’benefici de client.

 

Què fa un consultor SEO professional?
Per aconseguir els objectius i conversions desitjades, un expert SEO ha de realitzar una sèrie de tasques perquè la seva estratègia sigui reeixida.

A continuaci√≥, t’explico aquelles tasques m√©s importants que duu a terme un bon consultor SEO:

1. Anàlisi i estudi previ del web de el client (briefing): En primer lloc ha de conèixer a fons la web en la qual va a treballar, saber la seva situació actual i conèixer quins objectius té en ment el client.

D’aquesta manera, ha d’elaborar una estrat√®gia adaptada a les caracter√≠stiques i necessitats del web en concret.

2. Auditoria SEO: √Čs imprescindible per saber quins problemes d’optimitzaci√≥ del web s’han de corregir i ordenar-los per grau d’urg√®ncia.

Aquests problemes tenen a veure amb la indexaci√≥, el rastreig, els codis HTML, continguts duplicats, canibalitzaci√≥, l’arquitectura web, usabilitat, aspectes SEO On Page, enlla√ßat intern, penalitzacions, keywords, velocitat, etc.

3. Estudi de Paraules Clau (keyword research): En resulta una tasca bàsica per a tota estratègia SEO. El consultor ha de triar les millors keywords per a la web mitjançant una anàlisi interna, un estudi de la competència i la recerca de possibles oportunitats.

Tamb√© haur√† de tenir en compte la intenci√≥ de recerca de l’usuari, les keywords long tail i buscar aquelles paraules clau que portin conversions al web.

4. Elaboraci√≥ de l’Arquitectura web: Ha d’analitzar l’estructura del web per organitzar la informaci√≥ el millor possible.

L’arquitectura haur√† d’estar adaptada i optimitzada per als cercadors i usuaris. S’haur√† de col¬∑locar les keywords i anchors correctes, prestar atenci√≥ a la intenci√≥ de recerca, elaborar un bon enlla√ßat intern, etc como confirma un consultor seo freelance.

5. Optimitzaci√≥ SEO On Page: Consisteix en analitzar els aspectes SEO On Page del web, com ara el title, meta description, etiquetes H (H1, H2, H3 …), estructura web, text √†ncora o anchor text, enlla√ßat intern, URL amigables, bon √ļs de les keywords, optimitzaci√≥ d’imatges, etiqueta ALT, continguts, velocitat de c√†rrega, etc.

6. Indexaci√≥, rastreig i soluci√≥ de problemes t√®cnics: Un bon consultor SEO ser√† capa√ß d’identificar i solucionar els aspectes de SEO T√®cnic del web. Ser√† l’encarregat de configurar Google Search Console per comprovar la indexaci√≥ de les p√†gines i el rastreig de les URL.

√Čs molt important que solucioni errors de codi d’estat com 404, errors de rastreig, enlla√ßos trencats, errors de servidor, i realitzi redireccions 301/302 quan siguin necess√†ries.

Tamb√© haur√† de revisar el Mapa del lloc web, l’arxiu robots.txt, les etiquetes canonical, els Meta robots, etc.

7. Experi√®ncia de l’usuari (UX): Haur√† de fer que el web de el client sigui atractiva, r√†pida, intu√Įtiva i f√†cil de navegar per a l’usuari. D’aquesta manera augmentar√† el temps de perman√®ncia dels usuaris, el CTR i disminuir√† l’√≠ndex d’abandonament de la p√†gina.

8. Estrat√®gia de continguts: Una altra funci√≥ important de l’professional de Posicionament SEO √©s la d’elaborar un calendari editorial. √Čs molt √ļtil per organitzar els continguts a llarg termini, augmentar la popularitat i el tr√†nsit de la web.

9. An√†lisi i millora de l’contingut web: El consultor s’encarregar√† d’analitzar i millorar el contingut antic de la web. Aix√≠ podr√† detectar quins continguts s√≥n els que no estan generant tr√†nsit org√†nic i haur√† de decidir si eliminar-los o optimitzar-los.

No s’ha d’oblidar dels continguts m√©s populars del web. Doncs haur√† de mantenir-los optimitzats i usar-los per transmetre el link juice a altres continguts relacionats.

10. Copywriting SEO: Una altra de les seves funcions √©s la de redactar textos, CTA i articles, que siguin atractius, naturals i f√†cils de llegir. Haur√† d’incloure les keywords m√©s indicades en les posicions correctes.

Tamb√© ha de fer que els title i meta description cridin l’atenci√≥ de l’usuari perqu√® faci clic.

11. SEO Local i geolocalitzaci√≥: Si treballa amb una empresa local, l’expert SEO haur√† d’utilitzar keywords amb la localitzaci√≥ exacta i utilitzar eines com Google My Business i Bing Places.

12. SEO Off Page (link building): √Čs important que el consultor SEO revisi els enlla√ßos entrants (backlinks) per veure si s√≥n de qualitat, √©s a dir, naturals i amb un bon nivell d’autoritat.

A m√©s, haur√† d’elaborar una bona estrat√®gia de link building per augmentar l’autoritat del web.

13. SEO per comer√ß electr√≤nic: Tamb√© haur√† de con√®ixer les diferents t√®cniques de SEO per a negocis en l√≠nia, a m√©s de l’funcionament de plataformes i eines per a botigues en l√≠nia.

14. Maneig d’eines SEO i CMS: Un consultor SEO necessita utilitzar en el seu dia a dia diferents eines per estudiar, analitzar i monitoritzar els processos i resultats.

Moltes d’elles com Google Search Console, Google Analytics, Google Ads, Ahrefs, SEMRush, Sistrix, Ryte o Screaming Frog, s√≥n essencials perqu√® el projecte tingui √®xit.

 

Un consultor SEO

Un consultor SEO √©s el professional i expert en posicionament en cercadors que analitza una p√†gina web i est√† capacitat per saber quins s√≥n els canvis, millores, estrat√®gies i accions que s’han de dur a terme en un lloc web.

Aquests aspectes tenen un camp tan ampli que el consultor SEO requereix de coneixements de diferents disciplines per poder realitzar correctament la seva tasca. M√†rqueting, publicitat, programaci√≥ i disseny web s√≥n els principals √†mbits d’estudis amb qu√® treballa un consultor SEO. El consultor SEO pot treballar de manera independent o en una ag√®ncia de m√†rqueting en l√≠nia.

Què és i què no és exactament el SEO?

SEO √©s la sigla de l’concepte angl√®s motor de cerca Optimization i Posicionament web seria la forma castellanitzada. No obstant aix√≤, √©s molt com√ļ trobar aquest terme entre els conceptes clau de l’M√†rqueting Online. El SEO engloba totes les t√®cniques, accions i pr√†ctiques per posicionar una p√†gina web entre els primers resultats obtinguts a l’realitzar una recerca. Aquestes accions s√≥n variades ens si i es poden englobar en diferents √†rees.

El consultor SEO est√† capacitat per establir l’estrat√®gia a seguir amb la que planifica quines seran les accions que es van a anar realitzant i en quin termini de temps: cerca de paraules clau, estrat√®gia de linkbuilding, optimitzaci√≥ del web … etc.

Estar entre els primers resultats de Google garanteix comptar amb un alt trànsit de visites, però no vol dir tenir el mateix percentatge de vendes. Una empresa aconseguirà més vendes quan la seva web aquest ben posicionada, però també quan ofereixi un producte de qualitat i una bona atenció a client.

Altres post que t’ajudaran a con√®ixer m√©s sobre el SEO s√≥n:

Què és el posicionament SEM? I el SEO?
SEO vs SEM. Quina he de triar per al meu negoci?
consultoria seo
En què consisteix una consultoria SEO?
Una consultoria o auditoria SEO √©s el primer pas que s’ha de donar en una estrat√®gia de posicionament web. El terme consultoria fa refer√®ncia a l’servei professional prestat per l’expert a trav√©s del que s’assessora i s’analitza la situaci√≥ aportant els passos a donar o accions a realitzar. √Čs a dir, √©s el primer pas que s’ha de donar per comen√ßar un treball de posicionament.

> SEO a Amazon: les claus per posicionar els teus productes
Aix√≠, el consultor SEO √©s l’encarregat de dur a terme els seg√ľents passos durant la consultoria:

Analitzar les dades i xifres relacionades amb la p√†gina ofertes per Google Analytics, Google Search Console o altres programes d’an√†lisi web pr√®viament instal¬∑lats.
Keyword Reseach: an√†lisi de les paraules clau per les quals un negoci pot i ha de posicionar-se. En una auditoria, el consultor SEO √©s capa√ß d’analitzar quines s√≥n les keywords ja posicionades i les que tenen m√©s potencial. Per a aix√≤, tamb√© es porta a terme la identificaci√≥ i seguiment dels principals competidors.

El Seu On Page √©s el terme que s’utilitza per referir-se a l’optimitzaci√≥ de la p√†gina web amb l’objectiu de millorar el seu posicionament org√†nic. Les accions a dur a terme depenen de l’propi gestor de la p√†gina web que ha d’estar d’acord amb la indexaci√≥ de Google. Per exemple, una bona redacci√≥ i estructura de continguts; un bon √ļs de les keywords; la correcta escriptura i √ļs de l’t√≠tol, la URL i el meta description o la inclusi√≥ d’imatges.
El Seu Off Page fa refer√®ncia a tots els factors externs que afecten el posicionament de la p√†gina web per√≤ no es poden controlar internament. El consultor SEO ha d’analitzar el nombre de backlinks i el nombre de p√†gines; el anchor text d’aquests i veure quina √©s la situaci√≥ o possibilitats de millora.
Aix√≠, despr√©s de realitzar una an√†lisi exhaustiva, el consultor SEO ha de ser capa√ß d’oferir solucions i explicar a el client quins s√≥n els passos a seguir.

Si vols més informació sobre consultories SEO, aquí et deixo un post complet explicat tot el que cal saber.

Com triar el Millor Consultor SEO freelance ?

Com has pogut deduir llegint l’article, una consultoria SEO no √©s senzilla de dur a terme. Requereix d’uns coneixements molt espec√≠fics i de l’√ļs d’eines que no s√≥n molt accessibles. Per aquest motiu, triar un bon consultor SEO √©s realment important si vols que la teva p√†gina web abast bones posicions.

1. Un consultor SEO que et generi confiança
El posicionament web requereix de temps i treball. No √©s m√†gia i els objectius no s’aconsegueixen d’un dia per l’altre. T’aconsello que busquis consultors SEO o Ag√®ncies de M√†rqueting Online que ofereixin aquest servei, truquis i parlis amb ells. √Čs important que et transmetin confian√ßa.

2. Un consultor SEO que pugui realitzar tota l’estrat√®gia
Com hem dit abans, el consultor SEO √©s l’encarregat de realitzar l’auditoria SEO i establir els canvis i l’estrat√®gia que s’ha de seguir a la p√†gina web per posicionar-la.

SEO marca

SEO de marca

El posicionamiento de la marca en Internet es una prioridad para las empresas
Internet ha cambiado la manera de consumir y de relacionarse con las marcas, y cada vez hay m√°s empresas que son conscientes. No tener ninguna presencia en Internet es pr√°cticamente sin√≥nimo de no existir (especialmente en determinados sectores), por eso todas las empresas, tanto peque√Īas como grandes, destinan cada vez m√°s recursos a estrategias SEO, es decir, conseguir un posicionamiento mejor en buscadores web .

Lo primero que hay que preguntarse es por qué el SEO goza de tan buena salud. Con la popularización de las redes sociales, muchos analistas predijeron que la importancia del posicionamiento orgánico en buscadores disminuiría, ya que con este nuevo canal las empresas disponían de una manera mucho más directa para llegar a sus clientes. El problema es que con los cambios en el algoritmo de Facebook (la red social más popular), el alcance orgánico de los contenidos de las marcas no ha hecho más que disminuir, y ahora hay que pagar para conseguir llegar a un porcentaje significativo de seguidores .

Por el contrario, el SEO todav√≠a es una soluci√≥n asequible para llegar al m√°ximo n√ļmero de personas posible o, al menos, mientras los consumidores contin√ļen buscando informaci√≥n sobre productos y servicios en Internet, lo que gracias a los dispositivos m√≥viles cada vez es m√°s habitual com indica la agencia seo

En todo caso, a pesar de que mejorar el posicionamiento org√°nico es una de las principales preocupaciones de las marcas, no es la √ļnica. El art√≠culo explica que las empresas tienen otras prioridades tambi√©n, como la creaci√≥n y distribuci√≥n de contenidos, la automatizaci√≥n del marketing y los contenidos interactivos.

Creemos que el inbound marketing es un arma muy poderosa para las empresas y, como dice el artículo, pensamos que apostar por mejorar el SEO puede impulsar el desarrollo de cualquier empresa, ayudándole a conseguir más clientes y avanzar en el camino hacia la excelencia empresarial.

Amazon

Tot i que les xifres pel que fa a ingressos publicitaris estan lluny de ser comparables, Amazon s’ha posicionat, superant a Twitter, com la tercera plataforma publicit√†ria m√©s important a nivell mundial per darrere dels gegants Google i Facebook. Aquest creixement no ha acabat i, com s’aprecia en el gr√†fic proporcionat per Statista, s’espera que Amazon doni molt que parlar en els seg√ľents anys. S’estima que els seus ingressos publicitaris augmentin un 26,4% aquest any.

Creixement anual dels ingressos de publicitat digital nets d’Amazon a tot el m√≥n des de 2016-2019

 

Al llarg d’aquest article, intentarem explicar el perqu√® d’aquest √®xit i a mostrar les possibilitats que ofereix Amazon com a plataforma publicit√†ria.

Avantatges i inconvenients
Com qualsevol plataforma publicit√†ria, Amazon t√© avantatges i inconvenients. Algun dels pros que han ajudat i ajudaran a l’√®xit d’aquesta plataforma s√≥n, per exemple:

Els usuaris que arriben a Amazon no busquen informació, sinó que volen comprar.
Amazon compta amb una gran magnitud de dades sobre el comportament dels usuaris dels que altres plataformes no tenen (per exemple, com converteixen o què compren), dades que utilitza en favor dels anunciants que es decideixen a utilitzar-la.
A l’anunciar-se a Amazon i incrementar les vendes, el SEO dins la plataforma d’Amazon tamb√© millora.
El CPC és més baix que a AdWords o al Facebook.

Per√≤ Amazon Advertising tamb√© t√© desavantatges i algunes d’elles s√≥n:

Vendre a trav√©s d’Amazon suposa un 20% menys de guanys, percentatge que es queda la plataforma.

Cada vegada són més els venedors que volen tenir presència a Amazon i això provoca que la competència sigui més dura.

Amazon pot prioritzar els seus propis productes sobre els altres segons la agencia amazon.

Seo novetat

Consells generals per millorar el teu posicionament a Google

Malgrat tots aquests canvis és important que mantinguis el teu web de la millor manera i que apliquis aquests consells SEO:

Publicar contingut de qualitat
La qualitat d’un lloc web i bloc √©s b√†sica per al posicionament web aquest 2018. Avui en dia m√©s que mai el contingut √©s el rei. Han de ser publicacions que estiguin optimitzades per paraules clau amb valor SEO i m√©s per LSI, √©s a dir, frases sem√†ntiques.

El contingut ha d’oferir valor. No necess√†riament ha de ser massa extens, per√≤ s√≠ que ha de ser bo i respondre els dubtes dels usuaris. La idea √©s que els usuaris passin m√©s temps en el lloc, que hi hagi una menor taxa de rebot i que ajudis a les persones.

Con√®ixer la intenci√≥ dels usuaris √©s clau per crear p√†gines que aconsegueixin tr√†nsit org√†nic. El teu contingut ha d’estar alineat amb la intenci√≥, per entendre aix√≤ has d’usar Google Analytics.

Tamb√© el reporti d’Anal√≠tica de cerca de Google Search Console pot ajudar per saber on les persones fan clic al serps.

La cerca de paraules clau és necessària per posicionar-te. Busca les keywords de la teva competència, prefereix les que tenen un nombre alt de clics.

Necessites identificar les teves paraules clau principals i convertir-les en temes enfocats a la teva audiència.

Els usuaris avui en dia fan servir la cerca per veu. Els assistents com Alexa, Siri, Cortana i Google Now són cada vegada més usats. Per tant, has optimitzar els teus keywords a paraules clau de cua llarga que vagin més amb com parlen les persones.

Els rich snippets també són clau per a un bon contingut. Fes servir schema per marcar el teu text i data per a més visibilitat en els resultats de cerca de Google. Això pot ajudar-te a aconseguir més clics.

Tingues un lloc amigable amb els mòbils
El millor avui dia √©s tenir un lloc web optimitzat per a m√≤bils, amb un disseny responsive. Aix√≤ ajuda que Google et rastregi millor i entengui la teva web tant m√≤bil com d’escriptori.

Recorda que Google llança el seu mobile-first índex, per tant, el teu lloc mòbil serà clau.

Un web segura amb HTTPS
Google té en compte que el teu lloc sigui HTTPS com un factor de el rànquing, això no és una cosa nova. Però cada vegada és més necessari, especialment perquè Google Chrome marca com no segurs els llocs que tenen HTTP.

Aspectes que no has d’oblidar en el teu SEO
Millora l’experi√®ncia de l’usuari. El aconseguir√†s amb una bona arquitectura web.
Optimitza la velocitat de càrrega del teu lloc.
Millora l’optimitzaci√≥ on-page de la teva web en aspectes com metadades, estructura d’enlla√ßos, entre d’altres.
Aconsegueix enllaços entrants de qualitat cap a la teva web segons la agencia seo

Consultor de SEO

Què és un expert SEO?

Un expert SEO, tamb√© anomenat Especialista SEO o Consultor SEO, √©s tot aquell professional que se centra en el posicionament en cercadors web, analitzant les p√†gines dels seus clients per a determinar quins s√≥n els canvis, estrat√®gies i mesures que s’han de dur a terme per millorar- i obtenir un major volum de tr√†nsit a trav√©s de les visites procedents de les serps de cercadors com Google.

Posar en marxa iniciatives en el terreny del SEO √©s una cosa que requereix treballar en magnitud de camps, de manera que obliga que l’expert s√†piga i domini mat√®ries d’all√≤ m√©s diferent i variat. Cal tenir nocions de programaci√≥, de disseny, de publicitat i fins i tot de m√†rqueting per poder elaborar estrat√®gies SEO d’aquest tipus i, sobretot, fer-les de forma efica√ß i productiva.

En l’actualitat, amb la import√†ncia que t√© el tr√†nsit d’usuaris en base al que dicten els cercadors online, l’Expert SEO √©s un paper d’all√≤ m√©s important. Sense ell i sense les iniciatives de posicionament seria pr√†cticament impossible obtenir un bon flux de visites i cr√©ixer en l’√†mbit digital. El p√ļblic actual recorre als cercadors constantment per consultar qualsevol cosa a Internet; per aix√≤ mateix, aconseguir el millor posicionament √©s clau per evolucionar i millorar la rendibilitat de l’negoci.

Independent o com a part d’una ag√®ncia de m√†rqueting, aquest tipus de professional √©s d’all√≤ m√©s demandat actualment, com tamb√© d’all√≤ m√©s efica√ß per millorar la visibilitat i pres√®ncia de qualsevol empresa a la xarxa.

Per a què serveix un consultor seo

Un expert SEO serveix per cr√©ixer a trav√©s de l’posicionament en els principals motors de cerca. √Čs capa√ß de millorar el disseny d’una web, polir els seus continguts i dur a terme iniciatives que propaguin la imatge d’un negoci a trav√©s de la seva p√†gina i de la seva pres√®ncia a la xarxa.

Així, aquest professional no només millora el trànsit, també és capaç de fer que hi hagi molts més leads per a una marca, i per tant clients, així com de fer que aquesta sigui cada vegada més reconeguda gràcies a la seva forta presència.

 

 

 

Que es el Gtmetrix

Aquells que tenen un lloc web o bloc han de seguir algunes mètriques de forma regular, el que inclou saber exactament quantes visites es reben diàriament o cada mes, quines publicacions són més populars i quina és la taxa de clics en enllaços, botons i anuncis.

També hi ha una mètrica coneguda com bounce rate o percentatge de rebot.

La idea √©s mantenir aquest √≠ndex el m√©s baix possible i, per aconseguir-ho, hi ha un factor que t√© una gran influ√®ncia en el comportament de l’visitant, cosa que el fa decidir romandre en el teu lloc o abandonar-: la velocitat de c√†rrega,

Despr√©s de tot, els usuaris d’Internet generalment no tenen molta paci√®ncia com per esperar que la p√†gina es carregui. Llavors, quan senten que el contingut en el lloc triga massa a apar√®ixer, se’n van.

Aix√≤ ens porta a una pregunta molt important: com descobrir la causa de la demora de c√†rrega d’un bloc? Utilitzant una eina fant√†stica anomenada GTmetrix.

En aquest contingut respondrem totes les teves preguntes sobre aquesta eina. ¬°Continua llegint!

Què és GTmetrix i per a què serveix?

GTmetrix és una eina que permet que coneguis en detall el procés de càrrega del teu lloc web o bloc.

Indica el temps de desc√†rrega de cada element, el que permet realitzar optimitzacions, perqu√® l’usuari tingui la millor experi√®ncia possible pel que fa a la velocitat com indica la agencia seo

L’eina √©s gratu√Įta, la qual cosa √©s impressionant, tenint en compte la quantitat i la qualitat de les funcions ofertes.

Pots fer anàlisis sense, necessàriament, haver de registrar-te, encara que és més avantatjós crear un compte.

Quan fas login l’eina et permet canviar els par√†metres de l’avaluaci√≥, a m√©s d’oferir la possibilitat de guardar les teves an√†lisis i fins i tot exportar-los a PDF.

També és possible analitzar dos llocs a el mateix temps, el que permet una comparació dels acompliments.

El prop√≤sit de tot aix√≤ √©s fer que el teu lloc web es carregui m√©s r√†pid. Podries pensar; ¬ŅPer√≤ quina difer√®ncia representen 5 segons? √Čs molt poc temps! Sembla poc, per√≤ per a un usuari d’Internet, un segon √©s una eternitat.

Google va realitzar una enquesta que va mostrar la import√†ncia de desenvolupar llocs web optimitzats per a dispositius m√≤bils, que t√© a veure amb que es puguin veure amb qualitat en aquest tipus d’aparells.

L’estudi va indicar que, per a gaireb√© la meitat dels enquestats, el que causa la major frustraci√≥ √©s la c√†rrega lenta d’una p√†gina.

Com si el comportament de l’usuari no fos suficient, el mateix Google analitza el temps de c√†rrega a l’realitzar el r√†nquing, el que fa que aquest factor sigui alguna cosa a tenir en compte en una estrat√®gia de SEO.

Per tant, si treballes amb Màrqueting de Continguts, és essencial tenir cura de la velocitat de càrrega del teu lloc web i GTmetrix pot ajudar-te molt amb això.

Quines són les principals funcions de GTmetrix?
GTmetrix ofereix nombroses funcions, hem separat les principals perquè les coneguis.

Puntuació de velocitat
GTmetrix mostra la puntuaci√≥ de velocitat d’un lloc web basat en Google PageSpeed ‚Äč‚Äči Yahoo YSlow, dues eines que calculen els temps de c√†rrega.

El resultat es mostra en percentatge, el que permet fer una comparaci√≥ amb la mitjana general dels llocs web analitzats en GTmetrix en els √ļltims 30 dies. Per fer aix√≤, simplement col¬∑loca el cursor sobre la icona a la dreta de la puntuaci√≥.

 

Vital core

Com afecten el Web Core Vitals al SEO?

Tot i que Core Web Vitals √©s una part incre√Įblement important de la mesura de l‚Äôexperi√®ncia de l‚Äôusuari per part de Google, aquests factors es combinen amb altres variables per crear una puntuaci√≥ global de l‚Äôexperi√®ncia de l‚Äôusuari. Core Web Vitals pot representar la major part d‚Äôaquesta puntuaci√≥, per√≤ tamb√© est√† influ√Įt per altres factors, com ara:

Assistència mòbil. El suport per a dispositius mòbils es considera un senyal important per a l’experiència de l’usuari i augmentarà la vostra puntuació global.

HTTPS. Els llocs segurs es consideren una experiència millor per als usuaris, ja que molts eviten completament els llocs no protegits. Garantir que totes les adreces de la vostra infraestructura siguin pàgines HTTPS us ajudarà a obtenir una puntuació de l’experiència d’usuari.

Seguretat. Qualsevol programari malici√≥s del vostre lloc pot reduir greument la puntuaci√≥ de l’experi√®ncia d’usuari per raons √≤bvies. La navegaci√≥ segura √©s essencial per obtenir una experi√®ncia d‚Äôusuari positiva amb el vostre contingut i Google es classifica en conseq√ľ√®ncia.
No hi ha finestres emergents intersticials.

Les finestres emergents que desborden la p√†gina i que molesten els usuaris tindran un efecte negatiu en la classificaci√≥ de Google. Com que aquestes finestres emergents poden ser incre√Įblement frustrants per als usuaris, un bon contingut evita aquests anuncis dominants.

Tot i que aquests factors definitivament tenen una puntuació d’experiència d’usuari, Core Web Vitals té efectes massius en la classificació de la vostra experiència d’usuari comparativament. Aquests altres factors són coses importants que cal tenir en compte a l’hora de planificar el vostre lloc i contingut, però si les puntuacions bàsiques de Web Web Vital són insuficients, tot el rànquing de SEO ho farà.

Accelereu el lloc per augmentar el ROI segons la agencia marketing digital

L’algoritme de cerca de Google actua com un gatekeeper en el màrqueting digital modern i el rànquing de qualitat us pot exposar a nous clients potencials i augmentar el ROI. Amb l’addició de Core Web Vitals a l’ecosistema de classificació de Google, millorar l’experiència de l’usuari augmentant la velocitat i l’eficiència del vostre contingut és extremadament important per mantenir la rellevància segons els nous criteris de classificació.

El desenvolupament de SEO de qualitat √©s incre√Įblement important i ara la velocitat amb qu√® es carrega el vostre lloc des de la perspectiva d‚Äôun usuari final est√† indissolublement lligada al vostre r√†nquing de cerca. Augmentar aquestes velocitats us ofereix l‚Äôoportunitat de guanyar terreny en els vostres esfor√ßos d‚Äôoptimitzaci√≥ del motor de cerca, alhora que produ√Įu una millor primera impressi√≥ als visitants i potencialment augmenteu el CTR.

A WebUpgrade, oferim un complement de velocitat propietari que pot fer del vostre lloc un dels més ràpids del web. Això us garantirà que obtingueu puntuacions de qualitat a Core Web Vitals i que l’experiència d’usuari del vostre lloc us faciliti la conversió dels clients potencials. Som experts en SEO i velocitat del web, i la nostra tecnologia propietària es pot aprofitar per garantir que el vostre lloc compleixi les màximes expectatives de SEO de Google per a l’experiència de l’usuari. Si voleu obtenir més informació sobre com podem ajudar a accelerar el vostre lloc, o si teniu cap pregunta sobre com afecten Core Web Vitals a vosaltres i al vostre SEO, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres avui mateix.

La Intel·ligència Artificial

La Intel¬∑lig√®ncia Artificial est√† canviant el present i el futur, i no nom√©s en l’√†mbit de l’M√†rqueting Digital. Segur has escoltat parlar d’ella, per√≤ saps b√© de qu√® es tracta? Tenim alguns exemples a l’abast de la m√†, com Siri, com els traductors autom√†tics o fins i tot les Xarxes Socials que consumim di√†riament. Tots ells posseeixen potents motors d’Intel¬∑lig√®ncia Artificial que els ajuden a brindar contingut rellevant dia a dia.

Amb la capacitat de recopilar grans quantitats d’informaci√≥ per despr√©s aprendre d’ells, la Intel¬∑lig√®ncia Artificial est√† transformant la manera com percebem les oportunitats en el m√≥n digital. El desafiament est√† en aprofitar-la: a mesura que avan√ßa, tamb√© ho fa la capacitat d’usar-la per millorar les nostres estrat√®gies de M√†rqueting Digital.

D’acord a un informe recent de Business Insider, el 50% dels professionals de l’M√†rqueting s’utilitzen actualment alguna forma d’Intel¬∑lig√®ncia Artificial en la seva estrat√®gia, mentre que un altre 27% t√© la intenci√≥ d’incorporar la tecnologia aviat. En quina part et trobes tu?

Què és la Intel·ligència Artificial
Abans de continuar, deixa compartir-una definició més precisa.

La Intel¬∑lig√®ncia Artificial (IA) √©s una √†mplia branca de la tecnologia inform√†tica que construeix motors intel¬∑ligents capa√ßos de realitzar tasques a trav√©s de la simulaci√≥ d’intel¬∑lig√®ncia humana. Es tracta d’una ci√®ncia interdisciplin√†ria que estudia l’aprenentatge autom√†tic i l’aprenentatge profund per a l’automatitzaci√≥ de tipus de tasques que operatives rutin√†ries aplicat a diverses ind√ļstries.

S√≠, √©s tan interessant com sona. Per√≤ el m√©s important √©s con√®ixer per a qu√® serveix. Els sistemes d’Intel¬∑lig√®ncia Artificial s√≥n indispensables per a les empreses que volen extreure valor de les dades que s’obtenen. I ho fan mitjan√ßant l’automatitzaci√≥ i optimitzaci√≥ de processos o la producci√≥ d’informaci√≥ processable.

Les eines de m√†rqueting que utilitzen Intel¬∑lig√®ncia Artificial permeten aprofitar grans quantitats de dades disponibles per a descobrir idees i patrons que, d’altra manera, serien impossibles d’identificar o que portaria molt de temps de processar.

Com es pot aplicar en Màrqueting Digital
La Intel¬∑lig√®ncia Artificial avan√ßa m√©s enll√† de la pura an√†lisi de dades. La seva evoluci√≥ es dirigeix ‚Äč‚Äčr√†pidament cap a la generaci√≥ dels mateixos, a mesura que la ci√®ncia redefineix la capacitat de les m√†quines per prendre millors decisions.

Durant molts anys, els especialistes en M√†rqueting van dubtar a aplicar Intel¬∑lig√®ncia Artificial als seus Estrat√®gies de M√†rqueting. ¬ŅLes raons? Hi havia desconeixement, temors, incertesa sobre els seus resultats, etc√®tera. Per√≤ ara s√≥n moltes les marques que l’han incorporat als seus processos de presa de decisions.

L’experi√®ncia de grans marques com el mercat lliure, Amazon o Spotify demostra que l’aplicaci√≥ d’aquesta tecnologia tendeix a augmentar significativament el ROI de les accions.

Per exemple: Amazon utilitza IA a només productes rellevants als compradors, en funció de recerques, compres i visites anteriors. Això augmenta la probabilitat que un usuari realitzi una compra inicial o es converteixi en un client habitual gràcies a aquestes suggeriments.

Si est√†s utilitzant Doppler o una altra eina d’automatitzaci√≥ de l’Marketing, probablement hagis creat campanyes segmentades o automatitzacions basant-se el comportament de l’usuari, oi? Aquest tipus de funcionalitats treballen amb el processament de grans volums d’informaci√≥ en temps real i aix√≠ permeten optimitzar els teus fluxos de correus electr√≤nics.

Banner Рcreació de compte

La Intel¬∑lig√®ncia Artificial com a part de l’M√†rqueting Digital ara √©s una realitat i ofereix una varietat de beneficis i opcions que podem utilitzar per ser m√©s encertats en el desenvolupament de la nostra estrat√®gia de m√†rqueting.

Vegem quines són les principals tendències de les quals podríem beneficiar-nos en el curt termini:

# 1 Chatbots
Dins de la Intel¬∑lig√®ncia Artificial d’un chatbot est√† l’aprenentatge autom√†tic o Machine Learning i el que es coneix com Processament de Llenguatge Natural (PNL). Pot aplicar-se en diferents camps per crear algoritmes de chatbot i detectar converses imitant la conversa humana com preveu qualsevol¬† agencia de marketing digital.

Amb els aven√ßos de la Intel¬∑lig√®ncia Artificial i el r√†pid creixement de les aplicacions de missatgeria com WhatsApp, els Chatbots s√≥n cada vegada m√©s necessaris per a moltes ind√ļstries, facilitant el proc√©s de comunicaci√≥ a trav√©s de tot el Customer Journey, especialment en √†rees de Suport.

# 2 Voice Search
La cerca per veu i l’algoritme de Google i RankBrain han estat els principals aven√ßos en IA d’aquest √ļltim temps. Altres innovacions que s’utilitzen √†mpliament s’inclouen Amazon Tiro, Google Home, Siri i Cortana. Tots aquests motors ajuden els usuaris a fer cerques a trav√©s d’una ordre de veu.

 

SEO per projecte

El web √©s l’eix vertebrador de qualsevol estrat√®gia online internacional. Per√≤ sovint sorgeixen molts dubtes sobre les accions a dur a terme, la forma de configurar-o com distribuir els continguts en un site multi-idioma.

Encara que en una estrat√®gia d’internacionalitzaci√≥ hi ha molts factors a tenir en compte, en aquest post em centrar√© en el SEO internacional, √©s a dir, en l’optimitzaci√≥ per al posicionament org√†nic d’un lloc web tradu√Įt a diversos idiomes i / o el p√ļblic objectiu es troba en diferents pa√Įsos.

Hi ha cinc factors que influeixen especialment en el SEO internacional, i que haurem de definir des de l’inici de les accions.

1. L’elecci√≥ el cercador o cercadors
Solem assumir que Google √©s el cercador m√©s utilitzat a tot arreu, i encara que en la majoria de pa√Įsos aix√≤ √©s cert, haurem d’analitzar les diferents quotes d’√ļs en funci√≥ de pa√≠s. Per exemple, a la Xina el cercador m√©s utilitzat √©s Baidu, ia R√ļssia √©s Yandex.

En aquest post em centrar√© a Google, per√≤ les accions que indiquem es poden extrapolar a altres cercadors. El primer que hem de tenir en compte √©s que pr√†cticament cada pa√≠s t√© la seva versi√≥ de Google, com Google Espanya (http://www.google.es/), Google Fran√ßa (http://www.google.es/) o Google It√†lia (http://www.google.it/). Aix√≤ significa, entre altres coses, que els resultats per a una mateixa paraula clau poden variar considerablement d’un pa√≠s a un altre. √Čs a dir, si busquem cotxe a Espanya, car a Anglaterra i voiture a Fran√ßa, encara que utilitzem en cercador de cada pa√≠s els resultats que obtindrem seran molt diferents en quantitat i tipologia.

2. La traducció dels continguts
No hi ha ni dir-ho, per a la traducci√≥ dels continguts oblida’t de l’traductor de Google o de qualsevol altre traductor autom√†tic. Les traduccions han de ser professionals, ja que mai ha de ser una traducci√≥ literal, sin√≥ que s’han d’adaptar a la cultura i les especificitats de cada pa√≠s. A m√©s, triar l’idioma o idiomes als quals tradu√Įm un web pot ser una decisi√≥ complexa.

Fins i tot en un mateix idioma les paraules que utilitzen els usuaris per buscar un determinat producte o servei poden variar. Per exemple, en espanyol podem trobar lloguer de cotxes, lloguer de carros o lloguer d’actuacions en funci√≥ de si la recerca es fa des d’Espanya o des de determinats pa√Įsos de Llatinoam√®rica.

3. L’estructura del web
Aquest √©s el punt que sol generar m√©s dubtes: ¬ŅQuina √©s la millor estructura per a un site multi-idioma? Doncs hi ha diferents formes de resoldre-ho, t’explico breument els avantatges i inconvenients de cadascuna.

Paràmetres a la URL

Aquesta √©s la menys recomanada. Es tracta d’un lloc web on l’idioma s’identifica per par√†metres dins de la URL:

misite.com/index.php?lang=es
misite.com/index.php?lang=fr
misite.com/index.php?lang=it
√ös de directoris per a cada idioma

Es tracta de tenir un lloc web com√ļ amb un domini gen√®ric, com ara un .com, per√≤ amb un contingut idiom√†tic organitzat per directoris. Aix√≤ t√© l’avantatge que tots els sites es beneficien perqu√® hereten una part de la popularitat de la p√†gina inicial.

Despr√©s s’han de dur a terme diferents accions, entre les quals destaco donar d’alta cada directori en el Google Search Console i especificar per a cada domini al pa√≠s objectiu que volem posicionar. Per tant, en aquest cas tindr√≠em l’estructura seg√ľent.

misite.com/es
misite.com/fr
misite.com/uk
subdominis

Els subdominis s√≥n webs independents que estan sota un domini superior general. En aquest cas cada idioma es considerar√† un lloc web diferent, i per tant no ens beneficiarem de la popularitat de l’domini que hem explicat en la primera opci√≥. Per√≤ per altra banda, tindrem l’avantatge de poder optimitzar cada subdomini de forma independent. Per tant, seguint els exemples anteriors, tindr√≠em:

misitioweb.com
misitioweb.com
misitioweb.com
dominis territorials

Aquests es tracten com webs independents amb dominis territorials. Aix√≤, per exemple, ens permet tenir cada web al servidor de cada pa√≠s i guanyar en velocitat, aix√≠ com treballar cada idioma per separat. No obstant aix√≤, √©s l’opci√≥ que t√© un cost m√©s elevat.

misitioweb.es
misitioweb.fr
misitioweb.it

4. El sitemap
√Čs molt important crear un mapa del web per a cada idioma. En el cas d’utilitzar subdominis, √©s una cosa que has de fer obligat√≤riament.

Per qu√® √©s tan important tenir el nostre mapa del web correctament creat i configurat per a cada idioma? Un mapa del web ajuda a Google a indexar el lloc web i a trobar f√†cilment el contingut nou que publiquem. Si no ho tenim, la indexaci√≥ de la web ser√† molt m√©s lenta, s’indexar√† coses que no ens interessen o massa antigues abans que les novetats i, en resum, farem perdre el temps a el bot de Google, el que no ens interessa.

5. L’etiqueta hreflang
Hreflang √©s una etiqueta HTML que ajuda els cercadors a entendre a quin p√ļblic es dirigeix ‚Äč‚Äčla nostra p√†gina web. Tamb√© evita que Google ens pugui penalitzar per possible contingut duplicat com indica la agencia seo barcelona

S’ha d’utilitzar quan treballem amb idiomes en diferents directoris, per exemple podr√≠em tenir:

<Link rel = ¬Ľalternate¬Ľ href = ¬Ľmisitioweb.com/en¬Ľ hreflang = ¬Ľ√©s-√©s¬Ľ />
<Link rel = ¬Ľalternate¬Ľ href = ¬Ľmisitioweb.com/fr¬Ľ hreflang = ¬Ľfr-fr¬Ľ />
<Link rel = ¬Ľalternate¬Ľ href = ¬Ľmisitioweb.com/it¬Ľ hreflang = ¬Ľit-it¬Ľ />
Si ho necessites, pots utilitzar aquesta eina gratu√Įta per a generar les etiquetes hreflang de

S√≥n aspectes for√ßa t√®cnics, per√≤ que s’han de tenir presents quan ens plantegem traduir un web a diferents idiomes. Alguns dels punts comentats, com l’estructura de l’site, afecten a l’estrat√®gia de m√†rqueting digital, ja que comportaran tant accions com costos diferents. Tamb√© hem de valorar, quan ens vam decidir a traduir un site, la continu√Įtat que li volem donar: tenir la web en diferents idiomes implica generar continguts en tots ells, dur a terme accions de SEO i SEM per posicionar cada idioma …, i tot un seguit d’accions per assegurar-nos que la inversi√≥ sigui rendible.