Conferència de Leah Davcheva: “Cultural content in teaching for intercultural competence”

Cicle de conferències Amalgama 2010 El dia 28 de juny, de 9.30 a 11 h, Leah Davcheva impartirà la conferència “Cultural content in teaching for intercultural competence”, dins el cicle Amalgama, organitzat pel Servei de Llengües. L’acte també es podrà seguir en directe.

La conferència s’impartirà, en anglès, a aula M6-001 de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Us agrairem que feu la inscripció abans del 27 de juny mitjançant aquest formulari.

This presentation explores, from a variety of perspectives, the conceptual and practice-oriented territory related to the teaching of cultural content within the more traditional TEFL paradigm. It clarifies key terms in this area and examines the distinction between cultural information and cultural understanding. Then, it extends the discussion of cultural awareness to intercultural awareness as linked to both skills-based and perspectives-based approaches to the study of cultural texts and phenomena. Finally, the presentation discusses an evaluation model for appraising teaching materials regarding their potential for intercultural teaching and learning.

En aquesta presentació s’investiga, des de punts de vista diversos, l’entorn conceptual i orientat a la pràctica relacionat amb l’ensenyament de continguts culturals dins del paradigma més tradicional de l’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera. S’aclareixen conceptes fonamentals d’aquest àmbit i s’analitza la distinció entre la informació cultural i la interpretació cultural. A continuació, s’amplia el debat sobre la consciència cultural a la consciència intercultural, amb relació a aproximacions basades en destreses i basades en perspectives en l’estudi dels textos i dels fenòmens culturals. Finalment, es presenta un model d’avaluació per qualificar els materials docents pel que fa al seu potencial per a l’ensenyament i l’aprenentatge intercultural.

Dia: 28 de juny de 9.30 a 11 h.
Lloc: aula M6-001 de la Facultat de Medicina de la UAB.
Retranmissió en directe.
Inscripció (abans del 27 de juny).

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *