XVI Trobada dels Serveis Lingüístics Universitaris

L’objectiu principal d’aquesta trobada organitzada per la Xarxa Vives ha estat promoure, i conèixer de primera mà, les estratègies de comunicació d’institucions, empreses i entitats envers els serveis lingüístics. Durant la jornada del dia 6 es van avaluar els nous mecanismes i enfocaments comunicatius que ens ofereixen les xarxes socials. Cal  destacar-ne la intervenció de Jordi Graells  en la taula rodona “Com ens situem davant les noves formes de relació i comunicació?”. Sota el títol “Per què gestionar el coneixement a l’administració?” ens va oferir una acurada reflexió sobre el valor afegit que ofereixen les plataformes socials de gestió (la famosa web 2.0) en el si de les universitats.

Ens cal plantejar-nos com volem que siguin les nostres organitzacions, i de quina manera els serveis lingüístics podran fer front a les necessitats de la ciutadania. A la pregunta “Qui ha de liderar aquests canvis?”, Jordi Graells va respondre:

“La clau està a exercir un lideratge estratègic i transversal que sigui capaç de poder trobar la utilitat, els usos pràctics d’aquesta eina. Com el que està passant a la societat acabarà influint la prestació de serveis en els serveis lingüístics… Hem de fer d’intel·ligents, i anticipar-nos una miqueta, pensant quins usos en podem fer, de la tecnologia, perquè pugui servir internament a les organitzacions per gestionar projectes. I exteriorment, per comunicar de manera més horitzontal amb la gent amb qui col·laborem. Continguts, com s’estructura el catàleg de serveis, com remuntarem… se’ns està donant la solució des de fora. Tenim unes eines molt potents per saber on van les coses.”

Pregunta: – Com replantegem estratègies sense ferir sensibilitats?
J. Graells: – Aquí hi ha gent molt bona. El que cal fer és unir els coneixements que estan aïllats, posar-los en plataformes i en espais comuns.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *