28 de maig, 12a (i última) classe

  • Ja podeu respondre l’enquesta de valoració del curs. El codi del curs és 5CINT_DJ120Y
  • Document resum de les classes virtuals
  • Expressió oral. Pràctica de l’estructura de la prova: preguntes sobre el text i intervencions breus en situacions comunicatives.
  • Valoració global de les activitats d’expressió escrita: aspectes de construcció del discurs (paràgrafs, marcadors textuals, errors de concordança…); errors de domini de la norma (per/per a (destinatari), a davant de complement directe, apòstrof i contraccions, accents diacrítics en les formes verbals…).
  • Correcció i dubtes sobre les activitats de repàs de gramàtica i vocabulari (INT_area3_prova1) / INT_area3_prova1.CORRECCIO)
  • Activitat de repàs de gramàtica i vocabulari: El futur
  • També podem repassar amb la correcció de les activitats de la prova de nivell intermedi de la Generalitat de Catalunya, pàgines 7-13. Model de correcció
  • Recordeu que el dijous 4 de juny farem la prova escrita del curs d’11 a 13 h. La prova oral es fa de manera individual en hores acordades.

 

Del 21 al 28 de maig, 11a setmana. Pla de treball

El pla de treball d’aquesta setmana és sobretot estudiar i repassar 🙂

Recordeu que el proper dijous, 28 de maig, és l’última classe i el dia 4 de juny (d’11 a 13 h) la prova escrita.

  • Prepareu la vostra intervenció oral per a la propera classe (teniu 10 minuts per llegir l’enunciat/el text i fer-vos un guió breu de la intervenció si voleu). Joana (activitat 1 del model de prova de nivell intermedi, pàgina 16, tasca 1); Sebastián (pàgina 17, tasca 2 opció A); Mercedes (pàgina 17, tasca 2 opció B), Rafi (llegeix l’article La Covid-19 esmicola els plans de futur dels joves fins al final del paràgraf Cristina Alern; enunciat tasca 1 de la prova).
  • Repasseu gramàtica i vocabulari. Feu aquestes activitats de repàs de gramàtica i vocabulari (INT_area3_prova1) i corregiu-les vosaltres mateixos amb el model de correcció (INT_area3_prova1.CORRECCIO). Prepareu els dubtes que heu tingut fent-les; els podrem comentar i resoldre a classe.

Algunes propostes de material per estudiar:

GRAMÀTICA I VOCABULARI

itineraris de morfologia (el nom, l’adjectiu, els verbs, els pronoms febles, els determinants, les preposicions i les conjuncions, lèxic) dels itineraris d’aprenentatge.

itineraris de lèxic dels itineraris d’aprenentatge de nivell intermedi.

– dossier de nivell intermedi del Departament de Justícia. Hi ha un model de prova que també us pot anar bé per repassar: pàg. 207 (212) – 210.

dictats en línia.

EXPRESSIÓ ESCRITA

Encara teniu temps de redactar les tasques d’expressió escrita que us he anat proposant.

No us oblideu de revisar els textos que heu redactat durant el curs (lliuraments per correu i intervencions al fòrum). Identifiqueu-hi els vostres punts febles. Comproveu que enteneu totes les marques de correcció; si en teniu cap dubte, porteu-los a la propera classe.

 

 

Pla de treball del 14 al 21 de maig; 10a setmana

Activitats amb el Parla.cat (ja són les últimes!)

Intermedi 3. Unitat 4. No ens aturem!

Intermedi 3. Unitat 5. Qui canta, els mals espanta

Tasques

  • Lèxic. Repassa i aprèn vocabulari amb les activitats del Curs de llengua catalana. Nivell B (pàgines 158 (162)-160 (164); solucionari pàg. 249).
  • Gramàtica. Repassa tots els continguts de gramàtica que hem treballat fins ara i aplica’ls fent l’àrea 3 del model de prova de nivell intermedi de la CIFALC (pàg. 10-15). Apunta’t tots els dubtes que tinguis mentre la fas; a la propera classe els resoldrem i la corregirem.

Expressió escrita 1. Carta al director. Escriu una carta al director d’un diari exposant una queixa per algun problema de la teva localitat o comentant algun fet d’actualitat (estructura_carta al director). Nombre de paraules: 200, aproximadament.

– Expressió escrita 2 (complementària). Pots practicar el resum amb el reportatge l’home enfront la mort. Escolteu el text dues vegades i feu-ne un resum d’unes 150 paraules, aproximadament.

– Expressió escrita complementària. Expliqueu un conte popular de la vostra ciutat, o senzillament un conte que us agrada o que us agradava quan éreu petits. Intenteu que no sigui gaire llarg! Podeu inspirar-vos en el web d’una mà de contes.

– No us oblideu de continuar parlant per anar adquirint més fluïdesa i vocabulari.

 

del 7 al 14 de maig; pla de treball de la 9a setmana

Activitats amb el Parla.cat

Intermedi 3. Unitat 3. Si vols ser feliç, relaxa’t

Tasques i activitats

  • Expressió oral. Activitats per relaxar-nos: triem-ne una per recomanar als companys. L’haureu de presentar davant del grup, oralment, durant la propera classe.
  • Repassa els continguts d’ortografia del curs i amplia el teu vocabulari amb els dictats en línia.
  • Expressió escrita. Redacteu un text de presentació seguint l’enunciat d’aquesta tasca (Text de presentació. Coneguem-nos). Envieu-me’l per correu electrònic en un arxiu adjunt.
  • Gramàtica. Pronoms febles. Llegeix les pàgines 1-3 del document sobre els pronoms febles i fes les activitats de la pàgina 4. Les corregirem el proper dia.
  • Gramàtica. Repassa i sistematitza els teus coneixements sobre la morfologia dels verbs regulars i irregulars al Curs de llengua catalana. Nivell B (pàgines 98-111; solucionari pàg. 241).

7 de maig, 9a classe

De l’1 al 7 de maig. Pla de treball de la 8a setmana

Activitats amb el Parla.cat. Intermedi 3

Unitat 1. Treballar per viure o viure per treballar

Unitat 2. A pagès

Tasques

  • Fes la proposta d’expressió escrita (àrea 1, pàg 3) del model de prova de nivell intermedi de la CIFALC. Si vols, pots fer-la a mà i enviar-me’n una fotografia o el document escanejat.
  • Expressió escrita. El resum. Escolta aquest arxiu d’àudio dues vegades (sense mirar el vídeo), després fes la tasca que es proposa a la pàgina 7 del model de prova de nivell intermedi de la CIFALC. També pots fer-la a mà si vols.

Del 23 al 30 d’abril; pla de treball de la 7a setmana

Activitats amb el Parla.cat

Tasques

    • Expressió escrita. Text instructiu. Escriu una llista de 10 recomanacions i penja-la al tauler de les instruccions. Temes possibles: recomanacions i consells per aprendre una llengua (o català, concretament), un decàleg per ser feliç, per viure sense estrès, per confinar-se a casa, per educar els fills, per visitar un país, per dur una vida sana, per trobar parella, per fer un bon ús de la tecnologia digital… Tria el tema que vulguis i escriu el teu decàleg. És molt important que utilitzis la 2a persona del singular en les instruccions (per exemple: apaga el mòbil una hora abans d’anar a dormir, no et connectis més de dues vegades al dia…)
    • Expressió escrita 2. Revisa les correccions dels textos que has lliurat fins ara: recomanació d’una botiga, intervencions al web de contactes, correus electrònics…comprova que entens totes les marques de correcció; reforça els aspectes en què hi ha errors; si cal, escriu una segona versió del text.
  • Expressió escrita complementària. Podeu redactar el perfil de l’heroi o l’heroïna que heu presentat/presentareu a classe i enviar-me’l per correu electrònic també.
  • Expressió oral. Llegeix un text en català: pot ser una notícia, una entrada de blog, un fragment d’un llibre o revista…A continuació, enregistra una intervenció oral (ho pots fer amb el mòbil) en què resumeixis les idees principals del text i donis la teva opinió sobre el tema que planteja. Envia’m l’arxiu d’àudio per correu electrònic.