Institut de Ciències de l’Educació de la UAB

Apunts per a una educació confinada | Parlen les escoles (1)

La situació actual, amb el curs reprès de forma telemàtica i les informacions canviants sobre si s’haurà de qualificar o sobre quan i com podrem tornar a les aules, situa els docents en un marc de molta incertesa sobre quina ha de ser la seva actuació. Al contrari del que podíem pensar inicialment, ja veiem que la situació s’ha anat allargant i les dificultats són múltiples per tornar a les escoles. Això genera molts dubtes als docents sobre com atendre als seus alumnes, com vetllar per l’equitat, com mantenir la mirada pedagògica de l’escola o com ajudar a les famílies.

És en aquest marc que des de l’ICE hem pensat que podria anar bé compartir una conversa entre mestres d’equips directius d’escoles de perfils diferents que parlen sobre com estan afrontant la present situació i quin futur visualitzen. Ara que portem dos mesos de parèntesi forçat en moltes de les xarxes i espais per compartir que els últims anys havien anat florin arreu ens ha semblat bona idea posar en contacte mestres i escoles.

Què estan intentant fer amb els alumnes?, Com s’han proposat mantenir la mirada pròpia de l’escola? Amb quins mitjans estan intentant ajudar a tots els alumnes? Com creuen que poden tenir present la idea d’equitat? Com mantenen la idea d’equip amb els mestres? Com es relacioneu amb les famílies? Què els ha fet replantejar-se aquesta situació? Que necessitarien de l’administració? ….

Per fer-ho més pràctic i que cada un dels protagonistes pogués tenir espai per explicar-se hem dividit la conversa en petits grups i avui us oferim el segon d’ells. En concret avui conversen Dimas Fàbregas de l’Escola La Immaculada de Vilassar de Dalt, Anna García de l’Escola Bellaterra de Cerdanyola del Vallès, Glòria Pernas de l’Escola Joan Maragall de Rubí i Carme Vilatersana de l’Escola Juan Ramón Jiménez de Sabadell. Esperen els vostres comentaris i aportacions.

« »