febr.
22
2022
European Center for Modern Languages of the Council of Europe webinars
Action research communities for language teachers:
- How can Action Research support language education?
- What have your experiences with Action Research been?
- What are the tools developed by the Action Research Communities project and how can you use them in your context?
Tuesday 8 March at 17.30 CET
Website with information and link for registration.
Etiquetes: consell_europa
febr.
11
2022
CEFR Online Workshop Series 2022 (in English or French, without interpretation) / Série d’ateliers en ligne du CECR 2022 (en anglais ou en français, sans interprétation)
Following the publication of the CEFR Companion Volume, the Council of Europe’s Education Department organised monthly Webinars in 2021 to help language professionals familiarise themselves with the key concepts of the CEFR and consider ways for integrating those into teaching and learning practices. Key concepts covered were action-oriented approach, digital agency in social practice and language education, plurilingualism in the classroom and engaging learners’ plurilingual and pluricultural competence, as well as mediation in relation to sign languages.
You may to subscribe to the Council of Europe’s Language Policy News, which provides information about recent developments and upcoming events, including the relevant registration links (https://www.coe.int/en/web/language-policy/newsletter-subscription).
Date |
Title |
Presenter |
February 3 |
Key concepts in the CEFR Companion volume: What might these mean for teaching? |
Brian North |
March 3 |
The learner as social agent: implications for curriculum design & classroom practice |
Bernd Rüschoff |
April 7 |
Le Volume Complémentaire du CECR: qu’y a-t-il de nouveau pour l’enseignement des langues? |
Evelyne Bérard |
May 5 |
The action-oriented approach: From theory to practice |
Enrica Piccardo |
June 2 |
Assessing plurilingualism: An example from practice |
Belinda Steinhuber |
September 1 |
Taking account of the CEFR Companion Volume in the national and school curriculum |
Daniela Fasoglio |
October 6 |
Le Volume complémentaire du CECR : un outil pour la formation des enseignant·e·s de langues étrangères |
Rosanna Margonis-Pasinetti |
November 3 |
Mediation in/for the language classroom: learning situations and formative assessment |
Adolfo Sánchez Cuadrado |
December 1 |
Developing CEFR-based assessment rubrics and rating scales for interaction and production |
Claudia Harsch |
Etiquetes: mecr
set.
13
2021
Webinar El papel del profesor en la preparación de alumnos para exámenes oficiales.
Conoce cuáles son los principales retos y desafíos, y descubre algunas estrategias, actividades y dinámicas en la elaboración de exámenes oficiales.
Día y hora: 22 de septiembre, a las 13.30 y a las 19 h.
Web con el formulario de inscripción.
jul.
15
2021
El congreso gira en torno a la influencia de la tecnología en la enseñanza y en la evaluación de lenguas.
ACLES 2021 pretende poner de relieve cómo la tecnología, que desde hace lustros forma parte de la enseñanza y evaluación de lenguas, ha adquirido un papel aún más relevante.
Días: 16, 17 y 18 de setiembre de 2021.
Formato: presencial y en línea.
Web con la información del congreso (programa, inscripciones).
Etiquetes: acles, tecnologia
abr.
22
2021
Noves solucions als reptes d’ensenyament d’idiomes: ensenyar a la nova normalitat (Escola Idiomes Moderns)
La jornada ofereix 12 tallers i 2 plenàries en 6 idiomes diferents (català, anglès, francès, alemany, italià i espanyol). A més de compartir tècniques actualitzades i innovadores per a la pràctica a l’aula, es tracta d’una oportunitat única per a compartir idees amb professors d’altres idiomes.
Dia i hora: 24 d’abril, de 9 a 18 hores (videoconferència).
Enllaç al web amb el programa i el formulari d’inscripció.
Etiquetes: EIM
març
26
2021
Des de la Coordinació de Formació i Innovació Docent de l’Institut de Ciències de l’Educació i la Unitat de Formació i Desenvolupament Professional (UFIDP) s’organitzen les III Jornades d’innovació docent.
L’objectiu és crear en un espai de reflexió i d’intercanvi d’experiències entre el personal interessat en la innovació educativa.
Dia: 28 d’abril de 2021, de 12 a 18.30 h.
Format: telepresencial.
Aquí trobareu més informació i el programa provisional de les Jornades.
Etiquetes: formació_uab, ides, innovació
febr.
23
2021
Posted in Sense categoria by Virgínia Castillo Jaén |
L’Open Education Week és una iniciativa anual d’abast global que pretén conscienciar sobre els avantatges que aporten a professors i estudiants implementar els recursos i les pràctiques educatives en obert. Els Recursos Educatius Oberts (REO) es fonamenten en el reconeixement de l’autoria i el domini públic, o una llicència oberta que permeti l’accés, l’ús, l’adaptació i la redistribució sense cap cost i sense restriccions ni limitacions.
Ensenyament obert: Reflexions i ajudes per “Aprendre a nedar a l’oceà digital”
2 de març, de 10 a 11 h
Recursos educatius oberts per a la docència universitària
4 de març, d’11 a 12.30 h
Cliqueu aquí per veure els conferenciants de les activitats, els resums i accedir als formularis d’inscripció.
Etiquetes: formació_uab
febr.
23
2021
The Eaquals webinar series offers monthly online training on a variety of topics within the language teaching sector relevant for language teachers, teacher trainers, academic managers and researchers.
Etiquetes: eaquals
febr.
08
2021
El Grupo de Interés en Evaluación de Lenguas en España (GIELE) organitza els seminaris web següents:
- “The CEFR: A road map for future research and development”: noticias frescas. A càrrec de Neus Figueras. 12 de febrer, de 16 a 17 h.
- Cómo familiarizar a los profesionales de las lenguas con el contenido del Volumen Complementario al MCER: proyecto VITbox – un programa de desarrollo profesional online. A càrrec de Johann Fisher, Laurent Rouveyrol, Barbara Sawicka i Julia Zabala. 12 de març, de 16 a 17 h.
La inscripció és gratuïta i es tancarà l’11 de febrer. L’enllaç al seminari s’enviarà als inscrits divendres 12 de febrer.
Aquí podeu consultar el resum de les intervencions.
Etiquetes: mecr