EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

"Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders"

jul. 18 2014

La Dra. Gemma Cànoves, convidada a debatre sobre el turisme de borratxera a 8TV

La Dra. Gemma Cànoves, convidada a debatre sobre el turisme de borratxera a 8TV. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. EUTDH UAB

La Dra. Gemma Cànoves, catedràtica en Geografia i directora de Recerca de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Unversitat Autònoma de Barcelona (EUTDH – UAB), va ser convidada per debatre al voltant del turisme de borratxera en el programa ‘8 al dia’ de 8TV presentat pel periodista Josep Cuní, el passat 8 de juliol de 2014. També hi van participar en la discussió la sociòloga i Dra. Cristina Sánchez Miret, i l’escriptora Maruja Torres.

Arrel dels últimes notícies aparegudes en els mitjans de comunicació sobre activitats i incidents vinculats amb aquest tipus de turisme, tant a Catalunya com a les Illes Balears, tot degradant la imatge turística d’aquests indrets, es va tractar el tema amb aquestes personalitats expertes en la matèria.

La Dra. Cànoves va comentar que tot i ser una tipologia turística que crida molt l’atenció, pel comportament d’aquests visitants, només es tracta d’una minoria dels 16 milions de turistes que s’espera que visitin Catalunya durant aquesta temporada 2014. En el cas de Barcelona, no es tracta d’una ciutat amb oferta low-cost, ni que el seu principal turista sigui, jove, sinó que és cara i té un producte consolidat de turisme cultural, turisme de negocis, turisme familiar i turisme de sol i platja. Es preveu enguany, que els turistes realitzin una despesa de 14.000 milions d’euros en la seva estada a Catalunya. Barcelona, concentra el 80% del producte turístic català.

La professora Cànoves també va fer una anàlisi dels mercats emissors de turisme a Catalunya, i va destacar que el principal volum de turistes són anglesos, seguits dels francesos i alemanys; i que recentment s’havien incorporat els russos i xinesos. Els turistes de l’ex-URSS venien principalment a conèixer la ciutat de Barcelona i a realitzar compres; mentre que els xinesos també venien a conèixer aquesta destinació però sense anar a la platja perquè, des del seu punt de vista cultural, era una activitat mal vista.

La Dra. Cànoves també va destacar el treball que es fa des de l’Administració per diversificar el producte turístic català: turisme religiós, turisme enològic, etc., per tal d’oferir altres modalitats turístiques, diferents a les relacionades amb el turisme de borratxera, i evitar que es perjudiqui la imatge del país com a destinació de primer ordre. La catedràtica també va esmentar, que l’Administració també hauria de posar noves mesures per frenar les noves activitats de turisme de borratxera per a joves, com la consistent en organitzar festes en un vaixell que navega al mar, a prop de la costa de la Ciutat Comtal.

Podeu veure íntegrament el video d’aquest debat, en el canal de Youtube de l’EUTDH-UAB, o bé aquí:

This entry was posted on Divendres, 18 juliol, 2014 at 18:54 and is filed under entrevistes, General, institucional, Mitjans de Comunicació, professionals, professorat. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.