EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

"Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders"

març 19 2014

L’EUTDH organitza una nova edició del curs de ‘Maridatges’

Maridatges. Curs d´Especialització. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. EUTDH UAB

El maridatge és l'art de combinar adequadament el vi i el menjar. Ni el plat ni el vi han de sobrepassar l'un sobre l'altre. Han de respectar-se mútuament. Un bon maridatge sabrà potenciar el millor de cada un dels elements.

El maridatge pot semblar quelcom extremadament complicat i complex. Però, ho és realment?

En aquest curs veurem com tot seguint una sèrie de regles bàsiques, un coneixement de les interaccions dels gustos entre ells i una bona dosi d'intuïció i sentit comú, ens ajudaran a entendre i a crear maridatges de manera senzilla. I encara millor: a argumentar-los.

Pels qui volen conèixer els secrets del Maridatge i reconèixer els diferents productes que en sorgeixen i les tendències. El curs es complementa amb un bloc pràctic, en el qual es presentaran i degustaran diferents productes.

No fa falta tenir coneixements previs, només ganes d'aprendre i passar-s'ho bé.

SESSIÓ 1

• Breu introducció al maridatge.
  • Tipus de maridatge.
  • Els gustos.
  • Localització i interacció.
  • Iniciació al tast.

SESSIÓ 2

• Regles bàsiques.
  • Els gustos.

• Els gustos en els aliments.
  • Aperitius i entrants.

• Tast amb maridatges.

SESSIÓ 3

• Les textures.
  • Plats principals.

• Peixos.
    • Carns.
  • Tast i maridatge.

SESSIÓ 4

• Aliments de difícil maridatge.
  • La cuina del vi.
  • Les postres.
  • Tast de vins amb maridatge.

SESSIÓ 5

• Monogràfic de vins i formatges.

• Introducció al món dels formatges.
    • Elaboració.
    • Tipologia.
  • Tast de vins amb maridatges de formatges.

Dies: Del 31 de març al 4 d'abril de 2014

Horari: de 17:00 a 20:00 h.

Professor: Sergi Castro (Sumiller i Relacions Publiques i Comunicació de Bodegues Torres)

Preu del Curs: 145€ (Comunitat UAB)
175€ (Externs UAB).
115€ (Residents de Vila Universitària).

Preus especials per a grups (mínim 7 persones).

Hores de docència: 15

Lloc: Aula de Tast de l'EUTDH-UAB

Tipus: Classe magistral.

Nº de Places: 20

No es reconeixen crèdits ECTS de lliure elecció.

Per a més informació sobre el curs i per efectuar la inscripció, visiteu la pàgina web del Curs de ‘Maridatges’ de l’EUTDH.

O bé, poseu-vos en contacte amb Carme Puigpinós (tel: 93 592 97 12; e-mail: carme.puigpinos@uab.cat).

This entry was posted on Dimecres, 19 març, 2014 at 21:42 and is filed under alumnes, cursos, enologia, ex-alumnes, Futurs alumnes, gastronomia. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.