EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Nov 27 2010

Fes el teu propi pa amb els coneixements apresos al curs d’especialització ‘Elaboració artesanal del pa’ de l’EUTDH

Posted in cursos |

Aquest curs va destinat a totes aquelles persones que sentin una especial admiració per l’art de degustar el pa; art que s’ha anat degenerant amb el temps per la introducció de la indústria en l’ofici de flequer.

Qui no recorda aquells pans robustos, cruixents, amb una molla consistent que perdurava tranquil·lament a la nostra cuina sense que el temps li passés factura? Qui no recorda aquella crosta cruixent que seguia intacta dos dies després d’haver adquirit el pa?

‘L’elaboració artesanal del pa’ és un curs que s’endinsa a les nostres arrels, respectant un producte que forma part de la nostra alimentació i història de la nostra gastronomia durant centenars d’anys, amb el qual podem degustar les salses i guisats més suculents, assaborint-los en el nostre paladar. En definitiva, és un retorn cap al passat i a allò artesanal tot observant l’evolució de la producció del pa fins als nostres dies.

El curs està format pels següents tallers:

1. Com i per qué es produeix la fermentació.

• Es veurà perquè succeeix la fermentació en el pa, quins agents intervenen i les varitetats de la farina per poder utilitzar en el procés.

2. Tipus de pa, nacionals i internacionals.

• Es farà èmfasi als pans més coneguts a escala nacional i internacional, s’analitzaran les seves diferències i com obtenir els millors resultats.

3. Conservació del pa.

• Els mètodes de conservació del pa abans i després de fornejar-lo per obtenir els millors resultats.

4. Elaboració de pans artesans.

• Es posarà en pràctica tot allò vist en els dies anteriors, així com el forneig correcte i la seva adequada degustació.

5. Elaboració de pans integrals.

• Es tractaran els pans integrals, les farines idònies per la seva elaboració, les llavors i les combinacions possibles.

6. Elaboració del pa anglès i els brioxos de pa.

• Es realitzaran pans anglesos, pans de motlle clàssic i brioxos per hamburgueses.

7. Elaboració de pans amb gustos.

• Es donaran resposta a les curiositats dels alumnes elaborant diferents pans amb múltipes gustos.

Dies: Del 19 al 21 de Gener de 2011

Horari: de 17:00 a 20:00 h.

Professor: Marc Grañó (Professor de Cuina de l’EUTDH)

Preu del Curs: 95€ (Comunitat UAB)
115€ (Externs UAB).

Hores de docència: 15

Lloc: Aula de Demostració de l’EUTDH-UAB

Tipus: Classe magistral.

Sense reconeixement de crèdits de lliure elecció.

Per a més informació i inscripcions, contacteu amb:

Sra. Carme Puigpinós

Secretària de Coordinació dels Cursos d’Especialització

E-mail: carme.puigpinos@uab.cat

Fax: 93 581 74 95

O visiteu també la pàgina web dels Cursos d’Especialització de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB.

This entry was posted on Dissabte, 27 Novembre, 2010 at 14:15 and is filed under cursos. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.